۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۸۷۶۴۵
حجت الاسلام حسینی:

مسابقات موتور محرک برنامه های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات موتور محرک برنامه های قرآنی است، گفت: با توافقات صورت گرفته با شبکه قرآن، بنا داریم بخشی از مسابقات را بصورت رسانه ای برگزار کنیم.
حجت الاسلام حسيني مدير مرکز قرآن و عترت حوزه هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی ، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عصر روز شنبه 21 شهریورماه در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ، با اشاره به اینکه این مرکز در تلاش است تا مسابقات مختلف قرآنی هم در بعد کیفی وهم در بعد اثرگذاری ارتقا پیدا کند، اظهارداشت: مسابقات ابتهال و مدیحه‌سرایی از جذاب‌ترین رشته‌هایی است که در مسابقات قرآنی برگزار می شود اما بدلیل حجم بالای مسابقات امکان استفاده بهینه از آن وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه مسابقات حفظ و قرائت در 37 دوره برگزاری ، اثرگذاری های خود را داشته است ، افزود : مسابقات ابتهال و مدیحه سرایی نیز در 19 دوره برگزاری اثرگذاری داشته است و موجب پیشرفت هایی در این رشته ها شده است.

 

حسینی با اشاره به اینکه در دهه‌های 60 و 70 شور و استقبال امروز در مسابقات مدیحه سرایی و ابتهال وجود نداشت، گفت : مسابقات به عنوان یک موتور محرک، شور و هیجان خاصی در بین جوانان ایجاد می کند و جوانان و گروه های مختلف را به خلاقیت و نوآوری ترغیب می کند اما ما باید به کمک رسانه‌های مختلف، پیوست‌های تبلیغی را در کنار مسابقات به وجود آوریم.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تقدیر از پوشش مطلوب مسابقات امسال از سوی رادیو قرآن گفت: امسال شبکه رادیویی قرآن به خوبی همه مسابقات را پوشش داد و در کنار پوشش رادیویی از طریق نرم افزارها و فضای مجازی پوشش رسانه ای مناسبی برای مسابقات ایجاد کردند.

 

وی با اشاره به تلاش شبکه قرآن برای پوشش این مسابقات، افزود: شبکه قرآن هم این مسابقات را به خوبی پوشش داد و طی توافقی که با شبکه داریم قرار شده در آینده بخشی از مسابقات در قالب مسابقه تلویزیونی همانند برنامه قاری برتر برگزار و استاد بلافاصله اجرای شرکت‌کننده را تحلیل کند که در این صورت مسابقات دیگر در سکوت برگزار نمی‌شود.

 

حسینی اضافه کرد : برگزاری مسابقات به این شیوه اقشار بیشتری را پوشش می دهد و جذابیت های بیشتری نیز خواهد داشت.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به انتشار آلبوم مسابقات ابتهال و مدیحه‌سرایی گفت: امسال آلبوم برترین آثار این دوره از مسابقات ، برای اولین بار منتشر و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت./1325/د101/ف

ارسال نظرات