۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۷۷۰۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران خبر داد؛

همکاری بیش از 15 استاد روحانی با دانشگاه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران با اعلام خبر همکاری بیش از 15 استاد روحانی با این دانشگاه، گفت: در سال جدید تحصیلی با افزایش کرسی های آزاداندیشی و فعالیت های فرهنگی، روحانیت نقش پررنگ تری نسبت به گذشته در این دانشگاه برای نشر معارف اسلامی ایفا می کند.
سيد حسين حسيني بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران، صبح امروز در جمع اساتید و روحانیان این دانشگاه با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) به برجستگی های شخصیتی این امام اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) در عین جوانی و در کنار ویژگی های برجسته ای که داشت، بسیار به موضوعات و مباحث علمی علاقه نشان می داد که نمونه بارز آن مناظرات علمی ایشان با بسیاری از دانشمندان، اعم از غیر اسلامی و اسلامی بود.

 

وی با توصیه به جوانان برای پیروی از سیره امام جواد(ع) در تحصیل علم و تلاش در این عرصه، افزود: جامعه ما برای ساخت آینده کشور اسلامی به جوانان تحصیل کرده متدین و متعهد نیاز دارد تا زیر ساخت تمدن بزرگ اسلامی در کشور فراهم شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر نیاز کشور به تلاش مضاعف در عرصه علمی، خاطرنشان کرد: در سال جدید تحصیلی با همت و تلاشی مضاعف خالصانه و برای رضای الهی در عرصه علمی وارد شوید تا ایران اسلامی، قله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نماید.

 

وی با اشاره به همکاری بیش از 10 نفر از اساتید روحانی ملبس و 5 طلبه غیر ملبس در کرسی استادی در این دانشگاه، ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده، روحانیان در برنامه های فرهنگی در سطح دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی در جهت نشر هر چه بیشتر معارف عمیق اسلامی و افزایش فضای معنوی در دانشگاه مازندران، نقش بیشتری را ایفا خواهند کرد.

 

حجت الاسلام حسینی به شکل گیری سلسله نشست های هم اندیشی اساتید روحانی در دانشگاه مازندران در جهت تحقق هر چه بیشتر وحدت حوزه و دانشگاه، اشاره کرد و اظهارداشت: سلسله نشست اساتید روحانی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با گرایش های مختلف در راستای عینیت بخشی به موضوع مهم وحدت حوزه و دانشگاه از سال 1390 در دانشگاه مازندران آغاز شد که تا کنون در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهی موفقیت های خوبی را کسب کرد.

 

وی پاسخ به شبهات و توجه به مسائل اعتقادی را در سطح دانشگاه مهم دانست و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جدید تحصیلی از سوی نهاد رهبری در دانشگاه مازندران، کرسی های آزاد اندیشی و کارگاه های دانشگاهی دین پژوهی برای اساتید و دانشجویان این دانشگاه رونق بیشتری نسبت به سال قبل دارد.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران به برنامه سیر مطالعاتی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مطابق سنت همه ساله در طول سال تحصیلی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مازندران سیر مطالعاتی کتب مختلف در سطح اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار می کند که از جمله این کتابها، معرفی و بازخوانی کتاب شریف آداب الصلاة حضرت امام خمینی(ره) برای اساتید و دانشجویان این دانشگاه است.

 

وی افزود: کتاب آداب الصلاه امام راحل گنجینه ای بس پربها در جهت تکامل مادی ومعنوی نماز به عنوان بهترین اعمال عبادی انسان مسلمان است./1313/202/ب1

ارسال نظرات