۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۲۴۹
امام جمعه مشهد اردهال:

مصلحت حفظ ایمان هر شخصی در سطحی از توانایی مالی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که فرمایشات ائمه اطهار(ع) نیز مانند قرآن برای تمام زمان ها کاربرد دارد، گفت: برخی مواقع با یک پادرمیانی می توان مشکلات مالی و یا درگیری در زندگی یک خانواده را حل کرد و موجب خشنودی خداوند شد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان سه شنبه شب در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که مصلحت حفظ ایمان هر شخصی در سطحی از توانایی مالی است، گفت: ممکن است ثروتمندی فقیر شود و ایمان خود را از دست بدهد و فقیری ثروتمند شود و تقیان کند و ایمان خود را از دست بدهد، از این رو خداوند مصلحت دانسته است تا عده ای فقیر و عده ای ثروتمند باشند.

 

وی افزود: حاجت یک مسأله ای است که در بین مردم وجود دارد و آنهایی که فکر می کنند حاجتی ندارند، سراسر وجودشان احتیاج به خدا است، چرا که اگر یک لحظه لطف و فضل خدا از انسان برداشته شود، سرنوشت انسان نامشخص می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: امام صادق(ع) می فرماید کسی که حاجتی را از روی اضطرار از شخصی داشته باشد، آن شخص اگر بتواند خود و یا با واسطه آن حاجت را روا کند و این کار را انجام ندهد، خداوند در قیامت او را دست بر گردن قرار خواهد داد تا از حساب و کتاب دیگران آزاد شود.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که فرمایشات ائمه اطهار(ع) نیز مانند قرآن برای تمام زمان ها کاربرد دارد، گفت: از امام صادق(ع) روایت است من بهشت را ضمانت می کنم برای همه اما برای هفته دسته و گروه ضمانت نمی کنم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شرابخوار، قمار باز، کسی که حرف درست مؤمن را رد کند، فخر فروش به مؤمن، منع کننده حاجت مؤمن، نپذیرفتن پسر مؤمن برای خواستگاری و شخص توانمندی که حاجتی را روا نکند، از گروه هایی هستند که به بهشت نمی روند.

 

وی با بیان این که در روایات آمده است هر کس ولایت ما را انتخاب کند و برای دشمن ما کار کند و آنها را خوشنود کند، این شخص از ما بَری و ما نیز از او بَری هستیم و چنین انسانی اجر و صوابش آتش جهنم است.

 

حجت الاسلام سلمانی اردهالی با سفارش به تلاش در حل مشکلات مؤمنان، گفت: برخی مواقع با یک پادرمیانی می توان مشکلات مالی و یا درگیری در زندگی یک خانواده را حل کرد و موجب خشنودی خداوند شد./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات