۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۸۸۸۶۲

کنگره بین المللی استاد شهریار به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی، اختتامیه کنگره بین المللی استاد شهریار در منطقه آزاد ارس برگزار شد.
شهريار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه کنگره بین المللی استاد شهریار که در جلفا و منطقه آزاد ارس برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره با حضور میهمانان داخلی و خارجی در تبریز آغاز شد که امروز پایان این کنگره فاخر بین‌المللی هستیم.


وی با اشاره به این‌که میزبانی از میهمانانی از کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، لیتوانی، روسیه، سوریه، پاکستان، هندوستان، افغانستان و تاجیکستان نشان از سطح بالای کیفی این کنگره بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که 8 مقاله حائز شرایط برای ارائه معرفی شدند.


میلانی با بیان این‌که 22 مقاله در قالب مجموعه مقالات کنگره چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، افزود: کنگره استاد شهریار در تبریز فرصتی برای شناساندن این شخصیت بزرگ به تمامی جهانیان بوده است، البته شهریار از جمله شاعران ایران زمین است که در سطح بین المللی شناخته شده است.


همچنین علی حاجی بلند، عضو هیأت علمی کنگره بین المللی استاد شهریار در سخنانی با بیان این‌که شهریار یکی از شعرای بزرگ ایران زمین است که روز ملی شعر و ادب به نام وی نامگذاری شده است، اظهار داشت: تمامی ابعاد استاد شهریار از جمله ابعاد دینی، ارزشی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی باید برای تمامی مردم شناسانده شود.


وی با اشاره به این‌که شهریار استادی تمام عیار در عرصه شعر و ادب فارسی، آذری و عربی بوده است، گفت: در این کنگره سعی شد تمامی مقالات ارسال شده به جشنواره به شکل عادلانه ای بررسی شود که خوشبختانه سطح کیفی مقالات بسیار مناسب بود؛ اما جای کار بسیاری در این عرصه وجود دارد.


حاجی بلند با بیان این‌که حوزه هنری دست بر روی مجهولات شخصیتی ایشان گذاشته و کنگره را با موضوعیت دینی و مذهبی برگزار کرد، ادامه داد: بخش اعظمی از شعرهای استاد شهریار مربوط به مسائل دینی و مذهبی بوده است، آن استاد مسلم به جنبه هایی از دین پرداخته که هیچ شاعر دیگری تا آن زمان به آن نپرداخته بود.


گفتنی است، در اختتامیه این کنگره از تابلوی مشاهیر استان و کشور در مجتمع فرهنگی مشاهیر آذربایجان در منطقه آزاد ارس رونمایی شد./935/203/ب1

ارسال نظرات