۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۸۹۱۶۵
جانشین فرمانده پدافند هوایی شمالغرب کشور:

پدافند هوایی نقشی تأثیرگذار در کاهش آسیب‌های مالی و جانی جنگ تحمیلی داشت

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده پدافند هوایی شمالغرب کشور با اشاره به نقش پدافند هوایی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی نقشی کاملا تأثیرگذار در کاهش آسیب‌های مالی و جانی جنگ داشته است.
پدافند هوايي ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ رسول رضوانی کیا، جانشین فرمانده پدافند هوایی شمالغرب کشور مستقر در تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ آذربایجان شرقی با اشاره نقش پدافند هوایی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: پدافند هوایی نقشی کاملا تأثیرگذار در کاهش آسیب‌های مالی و جانی جنگ داشته است.


وی خاطرنشان کرد: هرچند در آن دوران این مجموعه زیرپوشش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی عمل می کرد، اما به وظیفه اصلی خود که رصد و انهدام نیروهای عمل کننده دشمن بود، به خوبی عمل کرد و کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشت، طی سال‌های اخیر نیز پدافند هوایی با فرمان رهبری به صورت مستقل عمل می کند.


سرهنگ رضوانی‌کیا با بیان این‌که پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور به صورت یکپارچه عمل می کند، افزود: اعلام وضعیت قرمز در شهرها و مناطق مختلف کشور از جمله وظایف سازمانی پدافند هوایی در دفاع مقدس بود که با رصد شبانه روزی حریم هوایی کشور انجام می گرفت.


جانشین فرمانده پدافند هوایی شمالغرب کشور مستقر در تبریز با اشاره به این‌که تنها در یک عملیات بیش از 70 فروند هواپیمای جنگنده رژیم بعث عراق به همت پدافند هوایی در جنگ تحمیلی سرنگون شد، گفت: در دوران دفاع مقدس افزون بر 650 فروند از هواپیماهای ارتش رژیم بعث عراق از سوی پدافند هوایی ایران سرنگون شد.


وی با بیان این‌که دوران دفاع مقدس سرشار از خاطرات و دستاوردهای عظیم برای جمهوری اسلامی ایران بود، بر انتقال اصولی و منطقی ارزش های دفاع مقدس به نسل های جوان تأکید کرد و افزود: اعتقاد داریم تمامی نیروهای مسلح در دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور همواره گوش به فرمان ولایت فقیه و فرماندهی کل قوا هستند.


همچنین سرهنگ اسماعیل اسماعیل زاده، جانشین فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی آذربایجان شرقی 258 شهید که 23 نفر از آنان مفقودالاثر هستند، اظهار داشت: نیروی انتظامی استان 661 جانباز و 83 آزاده را در طول دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.


وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه مردم ایران علیه دشمن متجاوز بسیج شدند و در این میان رزمندگان نیروی انتظامی در قالب یگان های شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و ژاندارمری در جبهه های حق علیه باطل و نیز داخل شهرها از کیان جمهوری اسلامی به خوبی دفاع کردند.


سرهنگ اسماعیل‌زاده با اشاره به این‌که امروز نوع جنگ دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران با دوران دفاع مقدس تفاوت کرده است، گفت: جنگ نرم بی صدا و بدون هیچ واکنشی وارد خانواده ها شده و باید توجه کنیم که تلفات آن بیشتر از جنگ کلاسیک است./935/202/ب2

ارسال نظرات