۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۰۲۹۰
استاد حوزه و دانشگاه:

برجام امید نفوذ دشمن به کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مذاکره باید به شکل عادلانه باشند، نه ارباب و رعیتی و به شکلی که موجب تسلط دیگر کشورها بر ایران شود.
حجت الاسلام علي باقري

حجت الاسلام علی باقری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر مطالعه و مرور دستاوردهای استعمار، گفت: استعمار توانست با نفوذ فرهنگی و نظامی در آندلوس که بیش از 800 سال محل زندگی مسلمانان، این کشور را از پیکره اسلام جدا کند.

 

وی افزود: در مرحله پسا تحریم و برقراری ارتباط با دنیای غرب، مسؤولان و مردم باید در چگونگی ورود دیگر کشورها و چگونگی ارتباط با آنها دقت کنند تا دشمن فرصت نفوذ و ایجاد تغییر در کشور را بدست نیاورد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به این که رفت و آمدهای کشورهای غربی نباید زمینه ای برای براندازی باورهای دینی ملت باشد، گفت: دشمن به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود در مرحله پسا تحریم است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، امید دشمن برای نفوذ به ایران را در برجام دانست و گفت: در آمریکا شاهد بحث بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در چگونگی توافق با ایران هستیم که هدف این دو حزب تسلط بر ایران و دستیابی به منافع شان است.

 

به گفته وی، آمریکا به این مهم پی برده است که با جنگ نمی توان بر ایران اسلامی پیروز شد، چرا که در 8 سال دفاع مقدس با پشتوانگی تمام دنیای استکبار نتوانستند یک وجب از خاک کشور ایران را تصرف کنند.

 

وی با اشاره به این که دشمن با ناامیدی از تحریم های اقتصادی روی به دوستی آورده است تا به مقصد خود برسد، افزود: آمریکا باید بداند که ملت ایران لحظه ای اجازه نفوذ غرب به کشورشان را نمی دهند با مشتی محکم از نفوذ استکبار جلوگیری می کنند.

 

حجت الاسلام باقری با تأکید بر این که مسؤولان وظیفه سنگینی در چگونگی ارتباط با دیگر کشورها دارند، یادآورشد: خداوند در قرآن کریم می فرماید، مؤمنان همیشه مسلح باشید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسؤولان نباید به مذاکرات با 5+1  امید داشته باشند، گفت: مذاکره باید به شکل عادلانه باشد، نه اینکه ارباب و رعیتی و به شکلی که موجب تسلط دیگر کشورها بر ایران شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات