۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۱۳۹۵
روایتگر دفاع مقدس:

شهدا ناظر بر عملکرد ما هستند/ چادر امانت و یادگار شهدا است

خبرگزاری رسا ـ روایتگر دفاع مقدس با اشاره به این که شهدا زنده هستند و ناظر عملکرد ما هستند، گفت: شهید از لحظه ریخته شدن خونش در روی زمین قدرت شفاعت و دستگیری از مردم را دارد.
همايش «بامادران آسماني» همايش «بامادران آسماني» همايش «بامادران آسماني» همايش «بامادران آسماني» همايش «بامادران آسماني» همايش «بامادران آسماني» همايش «بامادران آسماني»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر حسن باخرد، روایتگر دفاع مقدس امروز در همایش «بامادران آسمانی» که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد، گفت: آیت الله خامنه ای می فرمایند: «گاهی رنج و زحمت زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست».

 

وی به جنایت های گروه داعش اشاره و اظهار کرد: داعش از 40 کیلومتری مرز ایران، جرأت نزدیک شدن به شما را ندارند و این امنیت به برکت وجود رهبر و خون شهدا است که دیگر کشورها از این دو نعمت محروم اند.

 

روایتگر دفاع مقدس با اشاره به این که شهدا، قهرمانان ملی کشور ما هستند، گفت: در دیگر کشورها به کسی قهرمان ملی می گویند که جانش را فدای کشورش کرده باشد، اما در کشور ما، هنوز مقام و جایگاه شهدا شناخته نشده است.

 

باخرد با خاطرنشان کردن این که شهدا، جانشان را فدای من و شما کردند، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند:  «فوق کل ذی برٍّ برٌّ حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه برٌّ، بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی ای نیست».

 

وی ابراز کرد: شهدا امتیازاتی دارند که احدی ندارد، همه انسان ها را عزرائیل قبض روح می کند، اما شهدا را خدا قبض روح می کند، عزرائیل با همه عظمت کنار می ایستد و خداوند متعال، شهدا را قبض روح می کند.

 

باخرد به جایگاه و مقام شهدا اشاره و اظهار کرد: همه انسان ها را قبل از تدفین باید غسل داد، اما شهید را بودن غسل دفن می کنند.

 

شهدا ناظر عملکرد ما هستند/ چادر امانت و یادگار شهدا است

روایتگر دفاع مقدس با اشاره به این که حق شهید به گردن ما این است که راه او را ادامه بدهیم، افزود: شهید زنده است و ناظر عملکرد ما است.

 

باخرد اظهار کرد: تمام افرادی که قدرت شفاعت دارند در قیامت می توانند شفاعت کنند، اما شهید از لحظه ریخته شدن خونش در روی زمین قدرت شفاعت و دستگیری از مردم دارد.

 

وی با اشاره به این که شهدا به همه نظر می کنند، ابراز کرد: شهدا همه را دوست دارند، شهدا، دایره قرمز ندارند و به همه کمک می کنند.

 

روایتگر دفاع مقدس به اهمیت حجاب و چادر اشاره کرد و گفت: چادر امانت حضرت زهرا(س) و یادگار و امانت شهدا است.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از مادران شهدا تقدیر به عمل آمد و فرازی از زیارت نامه شهدا، به عنوان یادبود تقدیم حاضران شد./1309/202/ب2

ارسال نظرات