۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۳۳۲
رییس مجلس:

حمله به یمن چیزی عاید عربستان نمی‌کند/ مسائل سیاسی به کارشکنی دولت عربستان اضافه شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز فاجعه منا و تاکید بر این نکته که این حادثه در اثر مدیریت اشتباه مقامات عربستانی صورت گرفته،‌ تصریح کرد: بعد از حادثه منا، مقامات سعودی کار موثری برای بهتر شدن شرایط انجام ندادند.
ديدار رييس مجلس با آيت الله علوي بروجردي

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (جمعه، 10 مهرماه) به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم با حضور در بیت آیت الله سید محمدجواد علوی طباطبایی بروجردی، با وی دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس در این دیدار با اشاره به حادثه غم انگیز منا و جان باختن حجاج ایرانی در این حادثه گفت:متأسفانه این حادثه در اثر مدیریت اشتباه مقامات عربستانی صورت گرفته و پس از آن نیز مقامات کشور کار موثری برای بهتر شدن شرایط انجام ندادند.

وی با اشاره به تلاش و اقدامات دولت عربستان در حمله به کشور یمن گفت: به طور حتم در این حملات چیزی عاید دولت عربستان نمی شود.

در این دیدار همچنین آیت الله بروجردی با بیان اینکه حادثه فاجعه بار منا عید همه مسلمانان را به عزا تبدیل کرد، گفت: تجربه بارها نشان داده که سعودی‌ها اهل کار نبوده و امورحج توسط کارگزاران خارجی انجام شده و امور امنیتی تنها توسط خودشان صورت می گیرد.

ایشان با اشاره به بی تجربه و جوان بودن مقامات عربستانی در اداره و مدیریت کشور، افزود: متأسفانه مسائل سیاسی به کارشکنی دولت عربستان اضافه شده و مقامات بی تجربه این کشور یک احساس خود کم بینی داشته و فکر می کنند که توجه تمام عالم اسلام به آنها است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه عربستان به هیچ وجه نمی تواند به یمن نفوذ کند گفت: مقامات عربستانی با اتکا به تجهیزات و نیروهای خارجی کار خود را دنبال می کنند.

همچنین دکتر لاریجانی رئیس قوه مقننه با حضور در بیت مرحوم آیت الله یثربی با خانواده این عالم بزرگوار دیدار و گفت و گو کرد.
 

بر اساس این گزارش دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با آیت الله امینی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و درباره مسائل مختلف کشور گفتگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین دیداری را با آیت الله سید جعفر کریمی داشت. /924/د102/ج

ارسال نظرات