۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۶۹۳

انتقاد چین از آمریکا به دلیل سوء استفاده مذهبی برای دخالت در امور داخلی سایر کشورها

خبرگزاری رسا ـ پکن با اعلام اینکه آمریکا از مذهب به عنوان بهانه ای برای مداخله در امور داخلی کشورها استفاده می کند از گزارش اخیر این کشور در باره نقض آزادی های دینی در چین به شدت انتقاد کرد.
چين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در واکنش به انتشار گزارشی درباره نقض آزادی های دینی در این کشور آسیایی، به شدت اعتراض کرد و گفت: پکن گزارش مربوط به آزادی دینی در چین را مردود دانسته و آن را دستاویزی برای انتقادهای نادرست و مداخله در امور داخلی خود می داند.


وی افزود که ما مداخله آمریکا را در امور داخلی خود آن هم وقتی به بهانه آزادی های دینی و مذهبی باشد، بر نمی تابیم.


او با لحنی تهدید آمیز و هشدارگونه از واشنگتن خواست که به جای مداخله جویی در امور کشورهای دیگر، درصدد بهبود شرایط حقوق بشری خود باشد.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا انتقاد کرد و گفت: این کشور باید حمله به سیاست های دینی و مذهبی چین را متوقف کرده و به حقایق موجود احترام بگذارد.


«هوا» گفت که کشورش بر اساس قوانین، آزادی های مذهبی را عملی و اجرایی می کند و پیروان ادیان آزادانه در چین امور عبادی و مذهبی خود را انجام می دهند و مانعی برایشان وجود ندارد.


سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: دولت چین از آزادی مردم کشور خود پشتیبانی می کند و امیدوار است آمریکا با توجه به این حقیقت و با از بین بردن تعصب، بی درنگ دست از دخالت در امور داخلی چین با استفاده از مسایل دینی بر دارد.


وی تاکید کرد که تروریسم، افراط گرایی و جدایی طلبی، سه تهدید بزرگ برای امنیت چین هستند و چین فقط با این پدیده های «شر» که امنیت مردم و ثبات کشور را به خطر می اندازد، رویارویی و مقابله می کند.


سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین تصریح کرد که به آمریکا توصیه می کنیم به استانداردهای دوگانه در مسایل مربوط به کشورها پایان دهد و اقدامات غیرمسوولانه خود علیه دیگر ملت ها را متوقف سازد./982/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات