۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۵۶۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

سیره اهل بیت سبب شناخت نور الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین کازرونی به تعبیر قرآن از خداوند به «نور» گفت: با توجه به این که خصلت نور روشنایی است و با آن مسیر و راه روشن می شود و نیز برای این که فهمی از خداوند در قرآن داشته باشیم محال است مگر این که در مجرای برخی از انسان ها ان را بشناسیم و از جمله این انسان‎ها اهل بیت(ع) هستند.
حجت الاسلام محسن کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در حسینه امام رضا با بیان این که فهم ما از خداوند گرفتار محدودیت است، گفت: هیچ چیز مثل خداوند نیست و اساس توحید نیز بر همین اصل استوار است.

 

وی با اشاره به تعیبر قرآن از خداوند به «نور» گفت: با توجه به این که خصلت نور روشنایی است و با آن مسیر و راه و روش روشن می شود و نیز برای این که فهمی از خداوند در قرآن داشته باشیم محال است مگر این که در مجرای برخی از انسان ها ان را بشناسیم از جمله نور الهی در اهل بیت (ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که نشانه های خداوند متعدد است، اظهار کرد: خداوند حقیقت ظاهره ای است که در عالم وجود می توان این درک را داشت که نشانه های و ظهورش روشن است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در قران خداوند به نور چراغ در خانه ها تعبیر شده است، خاطرنشان کرد: نور چراغ مقدمه است که خدا در خانه ها است و خداوند اجازه داده است که این خانه ها بلندی پیدا کند.

 

وی در ادامه به مشخصات خانه هایی که نور خداوند در آن ها وجود دارد اشاره و اظهار داشت: در روایات آمده است که در این خانه ها مردانی زندگی می کنند که صبح تا شب به یاد خدا هستند و هیچ تجارتی ان ها را از یاد خدا غافل نمی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازورنی خانه های اهل بیت (ع) را مظهر نور خدا عنوان و تصریح کرد: وقتی خانه ای محل نور الهی شدند، ظلمت و جهلی در ان ها وجود ندارد، علم آن ها بشری و دانش آن ها محدود نیست زیرا متصل به نور الهی هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر اندازه به نور الهی نزدیک شویم به همان اندازه از ظلمت و جهل دور می شویم، بیان داشت: اهل بیت (ع) خزائن نور الهی هستند.

 

وی در ادامه امانت داری را یکی از ویژگی های افرادی که به نور الهی وصل می شوند عنوان و اظهار کرد: مال و جایگاه هر کسی امانت الهی است که باید آن را حفظ کرد همچنین انقلاب اسلامی امانت الهی است که مسؤلین باید به آن توجه و خیانت نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی افزود: وقتی انسان با یاد خدا انس می گیرد همه نور است و ظلمت نمی ماند و با توجه به این که خداوند به همه چیز احاطه دارد و با هر گامی که به خدا نزدیک شویم، آگاهی انسان نیز بیشتر می شود./1310/202/ب3

ارسال نظرات