۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۲۹۶۸۴۹
حجت الاسلام پژمان فر:

غفلت از نفوذ دشمن زمینه فتنه جدیدی را فراهم می کند/ هیچ فردی از انحراف مصون نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: امت اسلام در زمان سقیفه در میان چهره هایی مثل طلحه و زبیر ـ که ساخته دست خودشان بود ـ، گم شدند، چون بدون حساب برای آنها امتیاز قائل می شدند. مشابه این اشتباه زمانی اتفاق افتاد که عده ای گفتند فلان شخصیت نخست وزیر زمان جنگ بوده است پس نباید موردسؤال قرار بگیرد یا فلانی یار نزدیک امام بوده است پس فساد فرزندش نباید پیگیری قضایی داشته باشد.
حجت الاسلام پژمان فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری شب هفتم محرم که در حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد برگزار شد، گفت: هیچ گاه جامعه اسلامی از تکرار فاجعه کربلا در امان نیست. نباید این طور تصور کرد که امام زمان فقط در روز عاشورای سال 61 هجری و در صحرای کربلا کشته شد و دیگر این فاجعه تکرار نمی شود. اگر از عبرت های عاشورا درس نگیریم، ما نیز قاتلان امام زمانمان خواهیم شد.

 

جریان نفاق بزرگترین تهدیدی است که متوجه جامعه اسلامی بوده است

حجت الاسلام پژمانفر ضمن توضیح ویژگی های جبهه مخالف با اسلام در زمان پیامبر، اظهار داشت: در دوران پیامبر اسلام (ص) دو گروه جبهه مخالفین اسلام را تشکیل دادند؛ گروه اول جریان کفار و مشرکین بودکه با مخالفت های صریح و دشمنی های علنی با گسترش اسلام مقابله می کرد، اما گروه دوم جریان نفاق بود که با نفوذ در بدنه امت اسلامی، قصد استحاله مسلمانان را داشت. گرچه دشمنی کفار بسیار عمیق بود اما عمده ضربات و خساراتی که جامعه اسلامی زمان پیامبر متحمّل شد، از جریان نفاق بود.

 

وی افزود: جریان نفاق آن قدر خطرناک بود که پیامبر اسلام (ص) تا آخرین لحظات عمر خود با آن جنگید و در آخر نیز با نگرانی از خطر همین جریان از دنیا رفت. این جریان باعث شد 25 سال امیر المومنین خانه نشین شود و حتی در طول دوران خلافت حضرت نیز لحظه ای شیعیان را راحت نگذاشت. این جریان باعث شد تا امام حسن مجتبی (ع) غریب و تنها بماند و نقطه اوج شرارت های منافقین هم در مسأله عاشورا بود؛ چرا که عده زیادی از لشکریان یزید به نیت قربه الی الله به جنگ با امام حسین(ع) آمده بودند و این فتنه ضربه ای بود که جبهه کفر نمی توانست به پیکره اسلام وارد کند اما جریان نفاق توانست.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شباهت های دوران امامت حضرت علی (ع) تا روز عاشورا با دوران پیروزی انقلاب تا امروز گفت: از سالی که حماسه غدیرخم رخ داد تا روزی که امام حسین (ع) را در کربلا به شهادت رساندند، اتفاقاتی افتاده است که شباهت زیادی با وقایع مربوط به دوران پیروزی انقلاب 57 تا زمان حاضر دارد و یگانه نکته مشابه این دو دوره، وجود جریان نفاق در میان امت اسلامی است.

 

تحریف گفته های امام، یکی از سیاست های همیشگی منافقان بوده است

وی تصریح کرد: در روایات آمده است زمانی که سر مطهر امام حسین(ع) را بر نیزه زدند و آن را بلند کردند، لشکریان ابن زیاد هلهله می کردند و تکبیر می گفتند. در حال حاضر نیز در سوریه و عراق فتنه ای که جریان نفاق و به ظاهر مسلمانان سعودی توانستند شروع کنند باعث شده که تکفیری ها زمان ذبح مسلمان «الله اکبر» می گویند. این تفرّق و چندپارگی امت اسلام را آمریکایی ها نمی توانستند بوجود آورند اما جریان نفاق یعنی مفتی های وهابی به ظاهر مسلمان توانستند.

 

حجت الاسلام پژمانفر ضمن تشبیه داستان مذاکره با آمریکا به سقیفه پس از رحلت پیامبر (ص)، تصریح کرد: در غدیرخُم پیامبر اسلام (ص) در برابر 120 هزار مسلمان، حضرت علی (ع) را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کرد اما زمان سقیفه منافقان کاری کردند که گویا هیچکس سفارش پیامبر را نشنیده است. آنها با تحریف غدیر می گفتند منظور پیامبر ابراز محبّت به علی بن ابی طالب بوده است و منظور پیامبر تعیین جانشین نبود.

 

وی گفت: امروزه نیز علیرغم تأکیدات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوع بودن مذاکره با آمریکا، عده ای با تحریف خط امام و فرمایشات رهبری می گویند منظور رهبر انقلاب تحریم مذاکره با آمریکا نیست و مسائلی از این دست؛ متاسفانه تیم مذاکره کننده هسته ای تا این حد عقب نشینی کرد و تن به سازش داد.

 

«حَسبُنا کِتابَ الله» که در کربلا گفته شد، ریشه در سقیفه دارد

حجت الاسلام پژمانفر جدا کردن مردم از کتاب و شریعت را اصلی ترین سیاست جبهه نفاق دانست و خاطرنشان کرد: اولین کاری که نفاق می کند آن است که مردم را از قرآن و شریعت جدا می کند. عبارت «اِنَّ هذَا الرَّجُل یَهجِر فَحَسبُنا کِتابَ الله» را در کربلا گفتند و به بهانه آن، قرآن ناطق و امام معصوم را کشتند اما ریشه آن به قبل از کربلا و نهروان و صفّین برمی گردد؛ اولین بار این جمله بر بالین رسول خدا (ص) زده شد. آن زمان که عده ای نگذاشتند پیامبراسلام (ص) وصیّت نامه بنویسد و گفتند «حَسبُنا کِتابَ الله».

 

وی منشأ تمام موفقیت ها و پیروزی های ملت را به خاطر پشتیبانی از ولی فقیه خواند و تأکید کرد: امروز ما در دوران عدم دسترسی به امام زمان (عج) هستیم و باید با مُسلِم زمان بیعت کنیم. حقیقتاً هرگاه ملت ما توانسته خطری را تبدیل به فرصت کند، زمانی بوده که بیشتر به دستورات ولی فقیه عمل کرده و هر زمان هم که دچار خُسران و فتنه ای شده است، به واسطه بی دقتی به هشدارهای رهبری و بی بصیرتی بوده است.

 

وی ضمن تبیین تشابهات دیگری میان دوران صدراسلام با زمان معاصر گفت: در زمان سقیفه، مردم آن قدر برخی از اصحاب را بیش از حد ظرفیت آنها بزرگ دانستند و تکریم کردند که بعدها حجم همین عظمت پوشالی باعث گمراهی بیشتر جامعه شد. زمانی که طلحه و زبیر تصور کردند مقامی بالاتر از سایر مسلمین دارند و در برابر امام زمان تکبّر کردند، فاجعه سقیفه رخ داد و امروزه نیز که نماینده مجلس، وزیر و رییس جمهور دچار توهم خود بزرگ بینی می شود و خود را در برابر ولی فقیه می بیند، فتنه سال 88 و بحران های سیاسی پدید می آیند.

 

ملاک حال افراد است و هیچ شخصیتی از انحراف بیمه نیست

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: امت اسلام در زمان سقیفه در میان چهره هایی مثل طلحه و زبیر ـ که ساخته دست خودشان بود ـ، گم شدند، چون بدون حساب برای آنها امتیاز قائل می شدند. مشابه این اشتباه زمانی اتفاق افتاد که عده ای گفتند فلان شخصیت نخست وزیر زمان جنگ بوده است پس نباید موردسؤال قرار بگیرد یا فلانی یار نزدیک امام بوده است پس فساد فرزندش نباید پیگیری قضایی داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: معاویه و یزید و حکّام بنی عباس تلاش کردند که مردم از معنویت، آرمانها و شعارهای اصلی اسلام فاصله بگیرند و درگیر دنیای خود باشند و در سایه این بی توجهی، امام معصوم را مرتد خواندند و در کربلا مظلومانه به شهادت رساندند. مشابه این دسیسه، امروزه نیز عده ای به نیّت دور کردن ملّت از آرمان ها و شعارهای انقلابی شان، قصد سرگرم کردن مردم به زندگی دنیایی و چرخش چرخ زندگی مادّی شان را دارند تا بتوانند در سایه آن، ولایت فقیه را از جامعه اسلامی جدا و حذف کنند.

 

حجت الاسلام پژمان فر گفت: آن زمان عده ای ادعا می کردند پیامبر هیچگاه علی بن ابی طالب را به عنوان امام و رهبر جامعه اسلامی تعیین نکرد؛ همانطور که امروزه نیز عده ای می گویند امام هیچوقت موافق شعار مرگ بر آمریکا نبود. 

 

کربلا در انتظار جامعه ماست

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به جریانات مربوط به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: پس از 36 سالی که از عمر این انقلاب می گذرد، مجلس قانون امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کرد و پس از تایید شورای نگهبان به قوه مجریه ابلاغ کرد. اما دکتر نوبخت صراحتا در صحن مجلس گفت دولت باور دارد که امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است اما با اجرای آن مخالف است زیرا ممکن است اجرای این قانون موجب هرج و مرج و نارضایتی در جامعه شود.

 

وی یادآوری کرد: در روایات نقل شده که عده ای با حلقه های اشک درچشمانشان با امام حسین (ع) می جنگیدند و می گفتند ما باور داریم که این مرد، فرزند رسول خدا و امام برحق است، اما ممکن است تایید او، دنیای ما را به خطر بیندازد. پس ناچاریم که با او بجنگیم.

 

حجت الاسلام پژمانفر در انتها خاطرنشان کرد: کربلا در انتظار جامعه ماست اگر از عبرت های آن درس نگیریم. ما از عاشورای جدید زیاد دور نیستیم، اگر امام زمان را منحصر در امام حسین(ع) و جبهه شر را منحصر در یزید و شمر و عمر سعد بدانیم. خطری که رهبر معظم انقلاب درباره موضوع نفوذ دشمن گوشزد کردند، هشدار مهمّی است که  درصورت غفلت، می تواند فتنه جدید و عاشورای جدیدی را رقم بزند. ان شاء الله همه ما بتوانیم با بصیرت عاشورایی، راه حسینی خود را ادامه دهیم./863/پ201/ج 

ارسال نظرات