۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۹۷۲۴۷
از سوی معلولان و جانبازان ورزشکار صورت گرفت؛

اهدای 6 مدال ورزشی جهانی و کشوری به موزه حضرت احمد بن موسی

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) 6 نفر از مدال‌آوران جانباز و معلول مسابقات جهانی و کشوری نشان پرافتخار خود را تقدیم موزه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) کردند.
آيت الله سيد علي اصغر دستغيب شاهچراغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس سومین حرم اهل بیت(ع) بعدازظهر امروز در آئین اهدای مدال به موزه آستان مقدس احمدی و محمدی از سوی جانبازان و معلولان مدال‌آور ورزشکار، گفت: اهدای چنین مدال‌های ارزشمندی از سوی جانبازان و معلولان دختر و پسر خطه فارس صحنه بی‌بدیلی از رشادت، جوانمردی و ارادت آنان به اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌ویژه حضرت شاه‌چراغ (ع) را به نمایش گذاشته است. 

 

وی خاطرنشان کرد: این حرکت مقدس و الهی از سوی خواهران و برادران جانباز و معلول نشان از تأسی و الگوپذیری آنان از حضرت زینب (س) و حضرت ابی ‌عبدالله‌الحسین (ع) است و باید راهنمای عمل دیگر جوانان قرار گیرد.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: حضور جوانان ایرانی به‌ویژه جانبازان و معلولان در مسابقات جهانی و بین‌المللی قدرت و ارزش این قشر از جامعه را ترسیم می‌کند که در هر شرایطی می‌توانند توانمندی و ارزش‌های خود را به رخ دیگر کشورها بکشند.

 

آیت‌الله دستغیب بیان داشت: جانبازان در صف نخست و معلولان صابر به دنبال آن‌ها در جاده نورانی هدایت و صراط مستقیم به‌سوی لقاءالله گام برمی‌دارند و برای رسیدن به این هدف مقدس از تمام توان و ظرفیت خود استفاده می‌کنند.

 

رییس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان فارس نیز در این آئین در سخنانی اظهار داشت: هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان این استان با 30 رشته ورزشی یکی از پرافتخارترین مدال‌آوران در سطح کشور و جهان هستند.

 

اسماعیل دل‌شاد خاطرنشان کرد: از 6 نفر از مدال‌آوران جهانی جانبازان و معلولان سه نفر از خواهران معلول از جمله سمیرا ارم نخستین مدال‌آور در مسابقات تیراندازی معلولان جهان که در سال 2015 میلادی در کشور کرواسی است.

 

وی تصریح کرد: ساره جوانمردی دارنده مدال طلا مسابقات تیراندازی کره جنوبی در سال 2014 و سیده مهتاب نبوی صاحب مدال نقره مسابقات قهرمانی کشوری در رشته شنا مدال‌های خود را تقدیم حرم مقدس حضرت شاه‌چراغ (ع) کردند.

 

رییس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان فارس بیان داشت: علیرضا عباسی جانباز 70 درصد که دو چشم خود را در دوران دفاع مقدس از دست‌ داده و صاحب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشوری و نیز امید حاجی بیک و حبیب رمضانی دارنده مدال نقره و برنز مسابقات تنیس روی میز و رشته باستانی افتخارات خود را تقدیم آستان مقدس کردند./839/202/ب1

ارسال نظرات