۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۵۸۱
استاد حوزه علمیه:

امام حسین مظهر و یاور حق است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که انسان هواخواه و دوست­دار حق است، گفت: امام حسین(ع) خود حق و یاور حق و دشمنان وی اهل باطل هستند.
حجت الاسلام حسن برومي ، استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حسن برومی، استاد حوزه علمیه با حضور در برنامه مساء الاهواز با اشاره به این که امام حسین(ع) همه گونه برای معرفی چهره پلید یزید و امویان تلاش کرد،گفت: حضور زنان در کربلا برای بیان ماهیت پلید و خبیثانه یزید است.

 

وی با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا بیان داشت: آن حضرت تقید فراوانی به آموزه­های دینی داشت و در شام با تحقیر یزید از عدم احترام به زنان اهل بیت گلایه کرد.

 

حجت الاسلام برومی با اشاره به حجاب زنان اهل بیت اظهار داشت: حضرت زینب(س) با یادآوری دروان پیامبر اکرم(ص) که در آن زنان بنی امیه مورد احترام قرار گرفتند یزید را به بی­احترامی در حق زنان اهل بیت متهم کرده و از رویارو کردن­شان با  نامحرمان و سلب پوششان انتقاد کرد.

 

 استاد حوزه علمیه با اشاره به این که نهضت امام حسین همیشگی است، گفت: عزاداری و سوگواری­ها و جان دادن مردم در راه اهل بیت و حق از فلسفه­های مکتب حسینی است.

 

وی با بیان این که انسان هواخواه و دوست­دار حق است، افزود: امام حسین(ع)، خود حق و همراه حق است و دشمنان ایشان منافقان و اهل باطل هستند.

 

حجت الاسلام برومی با اشاره به این که اهل عراق در نامه­های خود امام حسین را امام حق و هدایت معرفی می­کنند، تصریح کرد: آن حضرت(ع) در پاسخ اهل عراق عمل به آموزه­های قرآن، عدالت، برپایی حق را از ویژگی­های امام بر حق می­داند.

 

وی با اشاره به این که کربلا سرشار از درس زندگی است، گفت: آن حضرت در واقعه کربلا بر پایه آموزه­های قرآنی اصحاب را از آغاز جنگ بازداشت.

 

استاد حوزه با بیان این که امام حسین(ع) در کربلا فرقی میان اصحاب خود روا نداشته، بیان داشت: ایشان در برابر حق و زنده نگه داشتن آن لحظه­ای تردید به خود راه نداده و تفاوتی میان اهل بیت و دیگران قائل نشدند.

 

وی در پایان با اشاره به این که جوانان شیعی در پاسداری از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا می­کنند، اظهار داشت: در فرهنگ عاشورا نیز صحابه امام حسین(ع) جان خود را در دفاع از حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) فدا کردند/9466/203/ب2

ارسال نظرات