۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۸۸۹
مدیر حوزه علمیه قم:

دشمن از هیچ روزنه‌ای برای نفوذ غافل نمی‌شود/ هیچ نهادی نباید خودش را در یک وادی امن بپندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دشمن از هیچ روزنه‌ای برای نفوذ غافل نمی‌شود، گفت: هیچ نهاد و تشکیلاتی نباید خودش را در یک وادی امن بپندارد چون دشمن از هیچ کجا غافل نیست.
فرخ‌فال
حجت‌الاسلام فرخ‌فال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ، گفت: این از هوشیاری مقام معظم رهبری است که به موضوعی تأکید کردند که شاید بسیاری از اندیشمندان کشور و مسئولان از آن غافل شده بودند؛ دشمن و استکبار که سال‌ها با هوشیاری امام(ره) از ایران رانده شده بود، در قالب برجام در ابعاد مختلف کشور امید به نفوذ بسته است.
 
وی افزود: بنابراین رهبر معظم انقلاب همه را متوجه این موضوع کردند که مهم‌تر از برجام، هدفی است که استکبار در برجام دنبال می‌کند و آن نفوذ در ارکان، زوایا و ابعاد نظام و انقلاب است.
 
مدیر حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دشمن از هیچ روزنه‌ای برای نفوذ غافل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ نهاد و تشکیلاتی نباید خودش را در یک وادی امن بپندارد چون دشمن از هیچ کجا غافل نیست.
 
وی ادامه داد: شما به پیر استعمار یعنی انگلیس در تاریخ گذشته نگاه کنید که چگونه برای نفوذ در جاهای مختلف حتی در حوزه‌های علمیه سرمایه‌گذاری کرد؛ تمام تلاش و توان ما هم این است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام مانع نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه شویم.
 
حجت‌الاسلام فرخ‌فال در ادامه درباره مؤلفه‌های جریان نفوذ، اظهار داشت: نفوذ با یک عَلَم و پلاکارد خاص وارد نمی‌شود، نفوذ در چهره نفاق و تحت پوشش در عرصه‌های مختلف با تابلوها و شخصیت‌های مختلف وارد می‌شود؛ در تاریخ گذشته اسلام و تشیع ملاحظه کنید که گاهی نفوذ با ده واسطه صورت می‌گیرد و فرد با ده واسطه خودش را به ارکان تأثیرگذار می‌رساند و کارش را انجام می‌دهد؛ جریان نفوذ به خاطر همین پیچیده است.
 
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تاکید کرد: باید برای دغدغه جدی مقام معظم رهبری درباره نفوذ انسان‌های زیرک، فرهیخته، توانمند و عاشق ارزش‌های نظام و انقلاب، کرسی‌های نظریه‌ و تحلیل و گفتمان‌های عملیاتی و گفتمان‌های متعدد بگذارند و در ابعاد مختلف بحث نفوذ را باز کنند تا بهتر بشود روزنه‌های امید دشمن را بست.
 
وی با تأکید بر این‌که استکبار برای طبقات مختلف مردم برنامه‌ریزی جدی کرده است، گفت: منابع امنیتی با توجه به ابعاد اطلاعاتی که دارند تا آنجا که محذوریت ندارند باید عناصر کلیدی نظام را نسبت به خطراتی که در کانال‌های مختلف نفوذ هست توجیه و بیدار کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال تأکیدات مقام معظم رهبری درمورد واردات و خرید و فروش کالاهای مصرفی از غرب و آمریکا را خط قرمز مدیران و مسئولان برشمرد و ابراز داشت: واردات کالاهای مصرفی، راه نفوذ آمریکا در فرهنگ ملت و نظام ماست؛ ممکن نیست آن‌ها جایی وارد شوند و بر پیکر ملت‌ها زهرشان را نریزند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری جامعه و نظام را به نکته مهمی توجه داده‌اند و دولت موظف است که به این دستور و رهنمود آقا تماما توجه و عمل کند؛ امروز بر همه واجب است که از مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجع تقلید و ولی فقیه و رهبری انقلاب اسلامی پیروی کنند.
 
مدیر حوزه علمیه قم شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی را نگران‌کننده توصیف و خاطرنشان کرد: استکبار امروز با قدرت عظیم اطلاع‌رسانی وارد شده است؛ دشمن می‌کوشد تا با ایجاد دهکده جهانی نبض تفکر جوانان و فرهنگ کشورهای اسلامی را به دست گیرد.
 
وی در پایان تأکید کرد: قاطبه حوزه علمیه هوشیار و دنباله‌رو نظام و انقلاب است و بدون تردید نهادهایی مثل شورای عالی و جامعه مدرسین، بی‌تفاوت از این قضایا نخواهند گذشت. /845/ت302/ج
ارسال نظرات