۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۹۹۰۲۵
سردار فرجیان زاده:

الگوی دانش آموزان کشورهای اسلامی شهدای دانش‌آموز ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیام شهید فهمیده را نه تنها جوانان و نوجوانان کشور ما دریافت کردند بلکه جوانان و نوجوانان کشورهای اسلامی نیز دریافت کردند؛ جبهه مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه و سایر کشورها الهام گرفته از پیام دانش آموزان و شهدای 8 سال دفاع مقدس است.
سردار سعيد فرجيان زاده معاون هماهنگ کننده سازمان بسيج مستضعفين

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سعید فرجیان زاده از آزادگان دوران دفاع مقدس و معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان کشور، آینده سازان جمهوری اسلامی ایران هستند؛ همانطور که امام خمینی (ره) می‌فرمودند: "امید من به شما دبستانی‌هاست". آینده انقلاب اسلامی و کشور در گروه فکر، اندیشه و اراده دانش آموزان امروز است. اگر آرزو داریم که کشوری پیشرفته و مقتدر در سایه عدالت داشته باشیم، ضرورت دارد جوانان و نوجوانان کشورمان با روحیه بسیجی تربیت شوند.

 

معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: روحیه بسیجی همان روحیه استکبار ستیزی، دشمن شناسی، بصیرت، آگاهی و حضور در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه شهید فهمیده فرزند زمان خودش بود، تصریح کرد: شهید فهمیده وقتی دید که دشمن به کشورش تجاوز کرده، بی درنگ نارنجک به کمر بست و در برابر تانک‌های مدرن ارتش بعثی ایستاد و به شهادت رسید. بر همین اساس امام خمینی (ره) فرمودند:" رهبر ما نوجوان سیزده ساله‌ای بود که نارنجک به کمر بست و به زیر تانک رفت.

 

فرجیان زاده گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور ما نیازمند ارائه چنین الگویی‌هایی است؛ شهید فهیمده یک بسیجی در مقطع راهنمایی بود که در دوران دفاع مقدس آن افتخار را آفرید. الگو قرار دادن شهید فهمیده یعنی اینکه فرزند زمانه خود باشیم، روحیه بسیجی داشته باشیم، در تحصیل علم جدی باشیم، مدارج علمی را پشت سر بگذاریم، با بصیرت و آگاهی امام زمان خود را بشناسیم، دشمنان امام (ره) و انقلاب اسلامی را بشناسیم و با استکبار جهانی مبارزه کنیم؛ شهدای دانش آموز ما الگویی‌هایی هستند که امروزه نوجوانان ما نیازدارند به آنها اقتدا کنند.

 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سوال که امام (ره) چه انگیزه‌ای در جامعه ایجاد کرده بود که یک نوجوان 13 ساله خارج شدن ملت‌های جهان از زیر فشار استکبار را یک آرمان اساسی تلقی می‌کرد، گفت: امام خمینی(ره) در پایان قرن بیستم انقلاب بزرگی را به پیروزی رساند، انقلاب اسلامی در جامعه تحولی ایجاد کرد، امام (ره) به ملت ایران عزت، کرامت و سربلندی بخشید، امام (ره) مردم را از ذلت چند صد ساله نجات داد، امام (ره) به جوانان و نوجوانان کشور آموخت که باید در دنیا عزتمند زندگی و در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

 

وی افزود: پیام حضرت امام(ره) پیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود، انقلاب اسلامی امام (ره) انقلاب امام حسین (ع) بود. جوانان ما سال‌ها مصیبت حضرت علی اکبر، حضرت قاسم و شجاعت‌های آنان را شنیده بودند. امام خمینی فرمودند: "شما جوانان می‌توانید جوانان کربلا را الگوی خود قرار دهید و در مقابل یزید زمان بایستید امروز هم یزید زمانه ما آمریکای جنایتکار است.

 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان کشورما به خوبی پیام امام (ره) را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان کشور ما در 13 آبان 1358 لانه جاسوسی آمریکا را که قرارگاه فرمانده شیطان بزرگ بود، تسخیر و آمریکا را خوار و ذلیل کردند.

 

وی ادامه داد: دانش آموزان به خوبی می‌دانستند که توطئه جنگ تحمیلی با طراحی آمریکای جنایتکار صورت گرفته است، لذا حضور چشمگیر دانش آموزان در دوران دفاع مقدس نشان دهنده بصیرت و آگاهی آنها نسبت به جنایت‌های استکبار جهلانی و آمریکا است، دانش آموزان با اهدای 36 هزار شهید نشان دادند که عمیقا استکبار را می‌شناسند و در مقابل شیطان بزرگ ایستادند و این تعداد شهدای گرانقدر را در راه اسلام و انقلاب اسلامی اهدا کردند.

 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در خصوص مهمترین پیام شهید فهمیده که در چارچوب گفتمان مقاومت بگنجد، گفت: پیام شهید فهمیده را نه تنها جوانان و نوجوانان کشور ما دریافت کردند بلکه جوانان و نوجوانان کشورهای اسلامی نیز دریافت کردند؛ جبهه مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورها الهام گرفته از پیام دانش آموزان و شهدای 8 سال دفاع مقدس است.

 

وی تاکید کرد: دانش آموزان کشورهای اسلامی شهید فهیمده، شهید بهنام محمدی و 36 هزار دانش آموز شهید را به عنوان قهرمان‌های بزرگ می‌شناسند. دانش آموزان جبهه مقاومت شهدای دانش آموز کشورمان را الگوی خود قرار می دهند. شهدای عزیز دانش آموز ما در کشورهای اسلامی بیداری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی را تشکیل دادند.

 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی  تصریح کرد: سیزده آبان امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود زیرا آمریکا همچنان از منافقین و دشمنان انقلاب اسلامی حمایت می‌کند.

 

وی گفت: آمریکا هرگونه فریاد آزادی خواهی را با کمک رژیم های استبدادی خود در منطقه سرکوب می‌کند. هر مسلمانی که در منطقه سادترین حقوق خود را درخواست می‌کند، توسط رژیم جنایتکار و وابستگانش مورد تهدید قرار می‌گیرد. آمریکا از داعش و تکفیری‌ها حمایت می‌کند. مسئولین آمریکا تهدیدات نظامی را علیه کشور ما افزایش می‌دهند.

 

فرجیان زاده در پایان خاطر نشان کرد: ملت همیشه در صحنه کشور ما امسال هم با حضور گسترده تر خود فریاد جاویدان «مرگ بر آمریکا» را در سراسر ایران با صلابت سر خواهند داد و استکبار بار دیگر شاهد خواهد بود که ایران اسلامی از اصول و ارزش‌های خود کوتاه نخواهد آمد و همچنان آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند./1330/د101/ی

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات