۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۰۲۸۲۳
آیت الله صفایی بوشهری:

هیچ مجموعه‌ای همانند صحیفه سجادیه در تاریخ ادعیه جهان وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه صحیفه سجادیه از دیرباز اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در تقویت دعایی جامعه ما داشته و اثرگذار بوده است، گفت: هیچ مجموعه‌ای همانند صحیفه سجادیه در تاریخ ادعیه جهان وجود ندارد.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در بين معتکفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از نرم‌افزار و سایت «معجزنشان» در سالن همایش صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: قرآن کلام نازل و دعا وحی سائل است؛ خداوند قرآن را برای هدایت انسان ها با مفاهیم بلند نازل کرد تا انسان در کمال بشری سؤال کند و به همین دلیل تمام انبیاء اهل دعا بودند.

 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: دعا هدیه‌ای از خداوند متعال به انسان است و فرهنگ دعا، فرهنگ کمال انسان است؛ دعا بالی برای عروج انسان به معرفت است.
 
وی دعا را کشتی نجان انسان از گرداب‌های دنیا دانست و بیان داشت: کسی که اهل دعا نیست از بسیاری از عنایات الهی محروم است.
 
آیت الله صفایی بوشهری گفت: در بین ادعیه تاریخ جهان هیچ مجموعه ای همانند صحیفه سجادیه وجود ندارد و این اذعان همگان است؛ دعاهایی که معرفت ایمان در انسان ایجاد می‌کند و انسان را در طریق عبودیت الهی قرار می‌دهد و نیز انسان زمینی را آسمانی می‌کند.
 
امام جمه بوشهر گفت: اگر انسان اهل دعا نباشد در غربتکده دنیا محصور می‌شود و انسان دچار خواب غفلتی خواهد شد که با مرگ بیدار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه از دیرباز اهمیت و جایگاه ویژه ای در تقویت دعایی جامعه ما داشته و اثرگذار بوده است، به موضوع ترجمه یک اثر اشاره کرد و ابراز داشت: در انجام ترجمه چند کار عمده باید صورت گیرد و مترجم به زبان مبدأ و مقصد تسلط کامل داشته باشد و بتواند از این دو نوع زبان واسطه قلمی ایجاد کند و به بهترین شکل ممکن به زبان متعارف انتقال دهد.
 
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: هر متن یک نوع ترجمه دارد، گاهی یک متن حماسی است که باید به صورت حماسی ترجمه شود؛ رعایت آهنگ در ترجمه بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: ترجمه فنی یک متن باید دارای ویژگی های فوق العاده قوی باشد که بزرگان در این عرصه موفق بوده اند./833/202/ب2
ارسال نظرات