۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۲۸۲
مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان:

خودشناسی مقدم بر توحید است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نواب با تأکید بر خودشناسی به عنوان یک ارزش، گفت: در جامعه کنونی مشکل این است که انگشت اشاره ما فقط به سمت دیگران است و از خود غافل شده‌ایم این در حالی است که اگر خود را بسازیم گویی جامعه را ساخته‌ایم.
کتاب خودسازي براي خودشناسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد نواب شب گذشته در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که در مدرسه عالی شهید مطهری زاهدان برگزار شد، گفت: در زمانه‌ای قرار داریم که بسیاری از ارزش‌‌ها به ضدارزش تبدیل شده‌اند.

 

مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان با ذکر چند مثال، ادامه داد: حب وطن یک ارزش است اما عده2ای آن را به سمت پرستش بردند کسانی که از پادشاهان خونخواری چون کوروش یاد می‌کنند، با عنوان ملی‌گرایی و باستان‌گرایی بر قبر کوروش سجده می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: مهدویت و منجی در تمام ادیان، یک ارزش است اما برخی در آن انحراف ایجاد کردند و فرقه‌ای مانند بابیت، بهائیت و قادیانیه را به وجود آوردند به همین ترتیب، جهاد که ارزش است، توسط گروه‌های تکفیری و سلفی به ضدارزش تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام نواب با اشاره به انواع روابط انسان و کم‌رنگ شدن آن به عنوان یک ارزش، اظهار داشت: انسان چهار نوع تعامل دارد اول ارتباط با خدا است که شامل نماز، قرآن و عزاداری می‌شود رابطه با دیگر انسان‌ها، رابطه با غیرانسان و تعامل با خود سه نوع دیگر ارتباط انسان هستند.

 

وی با تأکید بر خودشناسی ابراز کرد: تعامل انسان با خودش بسیار مهم است به گونه‌ای که مقدم بر توحید شمرده می‌شود و کسی که خود را نشناسد نمی‌تواند خدا را بشناسد.

 

مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان ابراز داشت: در جامعه کنونی مشکل این است که انگشت اشاره ما فقط به سمت دیگران است و از خود غافل شده‌ایم این در حالی است که اگر خود را بسازیم گویی جامعه را ساخته‌ایم.

 

وی افزود: یکی از راه‌های خودشناسی که در دین ما بسیار سفارش شده است، تفکر و تعقل است متأسفانه از هر موردی که اسلام به آن تأکید فراوان دارد، فاصله گرفته‌ایم و دیگران از آن بهره برده‌اند اسلام دین تعقل و تدبر است و به بهانه‌های مختلف ما را به آن دعوت می‌کند./831/202/ب3

ارسال نظرات