۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۰۵۳
با حضور مراجع تقلید و علما؛

همایش بین المللی «سیره پیامبر رحمت با مخالفانش» برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «سیره پیامبر رحمت با مخالفانش» در سطح دانشجویی، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان داخلی و برخی کشورهای اسلامی در قم برگزار می‌شود.
همايش بين المللي سيره پيامبر رحمت(ص) با مخالفانش

دکتر جلال خدایاری، دبیر همایش «سیره پیامبر رحمت با مخالفانش» درگفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری این همایش بین المللی در قم خبر داد و گفت: در این همایش علاوه بر بزرگان و عالمان داخلی، همچون حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله بوشهری ریاست محترم حوزه علمیه قم و اندیشمندان داخلی؛ چند تن از عالمان و اساتید برجسته از عراق، بحرین و جامعه شیعی لبنان و سوریه دعوت شده اند.

 

وی با بیان اینکه این همایش در شهر قم و دانشگاه مفید برگزار خواهد شد، ابراز کرد: دبیرخانه این همایش از اول آبان آغاز به پذیرش مقاله کرده است که این فراخوان تا 25 آذر ادامه خواهد داشت.

 

دبیر همایش «سیره پیامبر رحمت با مخالفانش» اظهار داشت: این همایش در سطح دانشجویی، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و تمامی اندیشمندان و فرهیختگان برگزار خواهد شد، و رده آن در سطح علمی پژوهشی خواهد بود و در سطح بین المللی مقاله می پذیرد.

 

خدایاری ادامه داد: جهت داوری مقالات نیز از طلاب و استادان مجرب از سراسر کشور استفاده شده است، و این هم‏فکری و هم اندیشی را مرهون همکاری پایگاه های علمی شهر مقدس قم باید بود، پژوهشکده حوزه و دانشگاه، دانشگاه مفید، دانشگاه حضرت معصومه، دانشگاه صنعتی قم، موسسه بین المللی حمایت از نوکیشان مسلمان جهان، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه علمی کاربردی واحد استان قم از جمله این پایگاه ها هستند، که همگی در زیر پرچم شورای عالی مهندسی فرهنگی جهان تشیع و در مسیر خدمت به دین پیامبر رحمت تلاش وافری دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: این همایش با توجه به رهنمودهای امام خامنه‏ای که در دیدار با رییس جمهور ترکمنستان صورت گرفت، پی ریزی شده است، هرچند این اولین گام است، اما دست اندکاران این حرکت فرهنگی، سرنهادن به نگاه رهبری را فریضه دانسته و با راه اندازی سلسله‏ای این همایش‌ها تلاش می کنند رأفت، مهربانی، رحمت و گذشت، مدارا و همزیستی مسلمانان به خصوص شیعیان را از نظر علمی و عقلی به جهان معرفی و به اثبات برسانند.

 

دبیر همایش «سیره پیامبر رحمت با مخالفانش» در پایان گفت: یکی از کارهای بی‏بدیلی که در این همایش صورت خواهد گرفت، جمع آوری مقالات ارزشمند و برتر همایش و ترجمه آنها به زبان فرانسه، و اهدای این دیدگاه ها که از قلب جهان تشیع پیام صلح و دوستی و رافت و مهربانی به ارمغان دارد را توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مردم فرانسه اهدا خواهد شد که شاید بتوان مقداری زاویه نگاه مردم اروپا را درباره اسلام و تشیع متفاوت کند./875/ت302/س

 

 

ارسال نظرات