۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۰۷۵۶۱

اتحادیه رادیوهای اسلامی تانزانیا تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول «رادیو خیر» تانزانیا از راه‌اندازی «اتحادیه رادیوهای اسلامی تانزانیا» با مشارکت ۱۳ رادیو و مؤسسه رسانه‌ای این کشور خبر داد.
تانزانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن خمیس، مسؤول «رادیو خیر» تانزانیا در دیدار با علی باقری، رایزن فرهنگی کشورمان از راه‌اندازی «اتحادیه رادیوهای اسلامی تانزانیا» با مشارکت 13 رادیو و مؤسسه رسانه‌ای این کشور، خبر داد.

 

در این دیدار حسن خمیس، گزارشی از روند شکل‌گیری اتحادیه رادیوهای اسلامی تانزانیا ارائه داد و گفت: اساسنامه این اتحادیه آماده است و تا به حال 13 رادیو و مؤسسه رسانه‌ای برای عضویت در این اتحادیه اعلام آمادگی کرده و عضو شده‌اند.


 
وی افزود: در اواخر ماه جاری میلادی (دهه اول دی ماه)، نشست مسؤولان و مالکان این رادیوها برگزار می‌شود و اساسنامه پس از ثبت در مراجع قانونی دولتی، به تصویب حاضران در این نشست خواهد رسید و از آن به بعد، اتحادیه رادیوهای اسلامی تانزانیا  به طور رسمی آغاز  به کار خواهد کرد.


 
حسن خمیس در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رادیو در تانزانیا اشاره کرد و افزود: به جهت دسترسی آسان مردم به خصوص با توجه به اینکه گوشی‌های تلفن همراه همه دارای گیرنده رادیویی هستند و از طرف دیگر بسیاری از مردم از تلویزیون و اینترنت، محرومند و حتی بسیاری، کم‌تر از نعمت برق برخوردارند، رادیو بهترین وسیله اطلاع‌رسانی در تانزانیاست.


 
وی همچنین اذعان کرد: امروز به خاطر اینکه کم‌تر از موج کوتاه استفاده می‌شود، رادیوهای خارجی با عقد قرارداد با رادیوهای داخلی و با استفاده از آنتن آنها، برنامه‌های خود را از طریق موج اف ام پخش می‌کنند.


 
این فعال رسانه‌ای همچنین با اشاره به قرارداد «رادیو ایران» (بخش سواحیلی) با رادیو «آذان زنگبار»، افزود: رادیو خیر آمادگی دارد با عقد قرارداد با صدای جمهوری اسلامی ایران از طریق تکنولوژی ماهواره با استفاده از آنتن این رادیو، صدای «رادیو ایران» را به اعماق کشور تانزانیا برده و همه مناطق را پوشش دهد.


 
وی افزود: رادیو خیر یکی از رادیوهای محبوب تانزانیا است که در حال حاضر در دارالسلام، پایتخت تانزانیا پوشش کامل دارد. این رادیو، دارای استراتژی برجسته در کسب سرمایه‌گذاری بین‌المللی در تانزانیا است و توانسته ارتباطات بین فرهنگی ملل و قبایل مختلف را توسعه دهد و نیاز مخاطبان خود را به خوبی تأمین کند./982/ب103/د

ارسال نظرات