۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۱۲۶۳۶
با رونمایی از 3 کتاب حماسی؛

همایش یاد یاران و مدافعان جنگل های شمال کشور در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یاد یاران و مدافعان جنگل های شمال کشور همزمان با ایام بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 در آمل برگزار شد.
حماسه ششم بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش یاد یاران و مدافعان جنگل های شمال کشور، امروز با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت، مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد.


سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان این که دومین همایش یاد یاران در شهر آمل برگزار شد، گفت: کتاب سردار محمدی فرمانده وقت سپاه مازندران رونمایی می شود.


وی تصریح کرد: در آمل دنبال موزه مشاهیر و حماسه ششم بهمن و جنگل بودیم و پیگیری هایی صورت گرفت که دنبال هستیم این امر محقق شود.


ملکی افزود: آمل یکی از شهرهای قدیمی ایران است و می توان تاریخ آن را به افسانه ها گره زد که می طلبد موزه ای در این شهر داشته باشیم که خواسته پیشکسوتان جهاد و مقاومت است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: چهار سال در شمال کشور جنگ بود که استان مازندران در این راستا 134 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.


سردار مهدی محمدی فر، رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان این که ارزش های دفاع مقدس باید از سوی پیشکسوتان به نسل های آینده انتقال داده شود، گفت: امروز ضرورت انتقال ارزش های دفاع مقدس احساس می شود که باید در این راستا کوشا باشیم.


وی خاطرنشان کرد: این جمع شدن ها بسیار ارزشمند است و باید این گردهمایی ها را حفظ کرده و توسعه دهیم.


محمدی فر افزود: حماسه ششم بهمن سال 60 آمل بسیار ارزشمند است که امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.


رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان این که نیاز است کارهای فرهنگی خوبی صورت گیرد تا بتوانیم فعالیت های شایسته ای را در راستای تبیین و پاسداشت حماسه ها صورت دهیم، گفت: باید از داستان آمل یک روش و الگوی مدیریتی در بحث امنیتی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.


وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی به معنای آن است همه برای خدا فداکاری کنیم و می توانیم آن را از حماسه آمل یاد بگیریم.


محمدی فر ادامه داد: امروز تهدیدات نرم داریم و نیاز است با ابزار لازم در برابر نفوذ دشمنان ایستادگی کنیم و اگر آمل و آمل ها نباشد ممکن است انقلاب نباشد که باید در راستای مطرح کردن و استفاده از آن کوشا باشیم.


رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان این که اگر نمادها از بین برود با مشکل مواجه می شویم، گفت: 800 هزار پیشکسوت بسیجی و 750 هزار پیشکسوت نیروهای مسلح داریم که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم.


وی با تأکید بر این که مردم باید هوشیاری لازم درباره انتخابات و به ویژه مجلس خبرگان رهبری داشته باشند، افزود: ولایت فقیه تعبدی است و امروز متوجه پیام امام راحل درباره ولایت مطلقه فقیه می شویم.


محمدی فر تصریح کرد: پیشکسوتان باید در صحنه حاضر شده و به صورت هدف دار فعالیت کنند و نباید فراموش شوند که بدانیم غرب دکترین جدید قدرت هوشمند بر علیه نظام اسلامی تعریف کرده و رویکرد آن برخورد ایجابی با ایران است.


حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل تصریح کرد: همه مرد
م ما مدیون عزیزانی هستند که سالیان سال در لباس نیروهای مسلح مشغول خدمت رسانی به نظام اسلامی هستند.


وی افزود: آمل قدردان پیشکسوتان جهاد و مقاومت است که باید در راستای پاسداشت مقام والای این عزیزان و خانواده های گرانقدر شهدا کوشا باشیم.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: مدیران باید نسبت به فعالان حوزه جهاد و شهادت توجه داشته و بدانیم این حضور و مدیریت ما به برکت جانفشانی ها و خون های پاک شهدا است.


گفتنی است؛ در این همایش از کتاب مدیریت بحران در قائله جنگل های شمال کشور نوشته سردار مهدی محمدی فر و کتاب های حماسه آمل و شهدای جنگل نوشته سردار مهدی خانی رونمایی شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات