۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۷۱۱
با تقدیر از برگزیدگان؛

آیین اختتامیه سوگواره عبرات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین مراسم اختتامیه سوگواره عبرات و تقدیر از برگزیدگان، عصر امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین مراسم اختتامیه سوگواره عبرات و تقدیر از برگزیدگان، عصر امروز با حضوز رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و هاشمی استاندار تهران و جمعی از خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در تالار وزارت کشور برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، گفت: زیارت امام حسین(ع) با شعارهای عاشورایی مانند «هیهات منا الذله» روحیه انقلابی را در ملتها تزریق کرده و آنها را با مرام و مشی دیگری به وطن‌هایشان برمی‌گرداند.

 

در بخش دیگری از این مراسم رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن تشکر از همه کسانی که همکاری و یاری دادند تا اربعین باشکوه و عظیم برگزار شود، گفت: وزارت کشور در این مراسم مانند همیشه با توجه به مباحث امنیتی و همکاری استانداران و فرمانداران وارد عمل شد.

 

وی عنوان کرد: اجلاس و فعالیت‌هادر سال‌ها قبل در اختیار حج و زیارت بوده و تلاش زیادی شد بعد از حادثه منا و آن ناراحتی‌های روحی که مسؤولان حج و زیارت متحمل شدند شاهد بودم که به زحمات زیادی افتادند.

 

وزیر کشور اظهار داشت: همه تلاش ها بر این شد که مراسم خوب انجام شود همه تلاش های ما صفر بود اما خداوند مقدر کرد که این مراسم در آرامش و امنیت برگزار شود و آرزمند هستیم که در سال های بعد با شکوه‌تر برگزار کنیم.

 

رحمانی فضلی بیان داشت: معاونت فرهنگی این امر در آماده سازی فضایی فرهنگی اقدامات و برنامه‌ریزی خوبی انجام دادند البته صداو سیما نیز به کمک آمده و شبکه رادیویی هم به کمک آمد که بسیار خوب بود، از جمله ابتکارات نیز جمع آوری آثار هنری در زمینه اربعین بود که بعدها به کار می‌آید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه کسانی به شکل عاشقانه و نه در غالب کار اداری کمک و تلاش کردند تا بتوانیم حدود 2 میلیون نفر را در مسیر راهپیمایی اربعین با شرایط سخت زمستانی جابجا کنیم تشکر می‌کنم.

 

در انتهای این مراسم با حضور رحمانی وزیر کشور، هاشمی استاندار تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، از برگزیدگان تقدیر و تجلیل به عمل آمد که به شرح زیر است:

6 برگزیده در بخش عکس حسین حاجی لری، مجید پناهی، سید محسن سجادی، محمد امینی، مهدی قاسمی، محمد حسین ملک زاده، قابل تقدیر و تجلیل شدند.

 

در بخش عکس از رتبه سوم علی کرمی، رتبه دوم امیر قیومی، رتبه اول عطا رنجبر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در بخش فیلم و نماهنگ از محمد پیروزنام برای دو فیلم جانبار شیمایی و نماهنگ اربعین  و علیرضا سبحانی برای فیلم صفا و مروه، تقدیر و تجلیل به عمل آمد، از رتبه سوم برای فیلم پروانه های به تهیه کنندگی هادی نادری، مصیب کوهی مشایخ با فیلم درمسیر همایش، رتبه دوم در بخش فیلم و نماهنگ میثم روشنی، رتبه اول فیلم طریق الحرار علیرضا اسلامی، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در بخش ادبیات و شعر محسن کاویانی، قاسم بای، علی اصغر شیری، پیام جهانگیری، آرش پور علیزاده، محمد جواد الهی پور، نازنین مریم عمارلو تقدیر و تجلیل شدند.

 

در بخش شعر نفرات اول مشترکا از آثار فاطمه سلیمانی‌پور، سید مهدی موسوی، مجتبی صفدری، تقدیر شد.

 

در بخش نثر ادبی از سه اثر قابل تقدیر علی سلیمانی، قاسم بای، آزاده حاج غلامی، رتبه دوم به محمد جواد الهی پور ، و رتبه اول به نیره قاسمی زادیان تعلق گرفت.

 

در بخش رادیویی رتبه دوم مشترکا به دو اثر «به عشق تو» از خانم الیاسی و مهدی کاظمی تعلق گرفت، رتبه اول مشترکا به دو اثر از محمد کاظمی و روح الله اسماعیلی تعلق گرفت.

 

همچنین از خادمان سازمان هنری رسانه ای اوج احسان محمد حسنی مدیر عامل موسسه رسانه ای اوج در اجرای شب آفتابی، سازمان بسیج شهرداری تهران محسن پیرهادی مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران، معاونت فرهنگی سپاه پاسدارن سردار محمد حسین نژاد، بنیاد فرهنگی خاتم االاوصیا داوود صالحی، جامعه ایمانی مشعر رحیم آب فروش، نرم افزار جامعه اربعین مهندس آبنیکی، موسسه فرهنگی هنری مشعر علیرضا تقی پور، معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی سعید روستا آزاد، دفتر نمایندگی بعثه در استان خوزستان حجت الاسلام میناوندی، شرکت آپارات محمد جواد شکوری، مجتبی روحانی در تولید ننرم افزار روایتگری حماسه عاشورا، فروشگاه زنجیره ای خانه به خانه، ستاد دانشجویی اربعین سازمان بسیج دانشجویی کشور جواد تاجیک، رادیو معارف محمد نیاسر مدیر عامل رادیو سراسری قم، رادیو اربعین رضا کوچک زاده مدیر شبکه رادیوی اربعین، نماینده سازمان حج و زیارت دراستان خوزستان هویزاوی، هیات خدام الحسین در عمود 1120 تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

شایان ذکر است که از 860 اثر رسیده به ستاد دبیرخانه در مرحله اول 120 قطعه و در مرحله دوم 50 قطعه انتخاب شدند در نمایشگاهی در وزارت کشور به نمایش گذاشته شد و تعداد سه قطعه عکس به عنوان نفرات برتر و 6 عکس نفرات قابل تقدیر شدند./807/202/ب1

ارسال نظرات