۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۱۳۲۰۴
آیت الله نمازی:

کربلا علت بقا و استمرار اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: این تدبیر خدا است که عاشورا باید بماند و کربلا علت بقا و علت استمرار اسلام است و تمام توطئه هایی که دشمنان اسلام آغاز کردند و تا به امروز ادامه دارد و روز به روز بر معرفت و آگاهی و آشنایی بشریت از کربلا و عاشورا بیشتر می شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، چهارشنبه شب در دیدار با مداحان و شعرای آیینی شهرستان کاشان، از سرمایه کربلا به عنوان یکی از سرمایه های بی بدیل و بی نظیر و ناشناخته نام برد و با تأکید براین که عاشورا علت بقای اسلام است گفت: خداوند واقعه عاشورا را براساس حکمت دردل زمان جاسازی کرد.

 

وی با اشاره به این که اسلام نیازمند است تا هر به یک مدت یکبار بازسازی شود گفت: با توجه به حساسیتی که جبهه کفر به اسلام داشته، از همان آغاز بعثت پیامبراکرم(ص) در مکه، بنی امیه علیه پیامبر قیام کردند و تهاجماتی که امروز نیز بر علیه اسلام نبوی، اسلام علوی و اسلام فاطمی است از 1400 سال قبل آغاز شده است و تلاش کردند اجازه ندهند اسلام متولد شود اما اراده خدا چیز دیگری بود.

 

آیت الله نمازی افزود: خداوند توسط کربلا و عاشورا سرمایه گذاری کرد و این سرمایه باعث شده است تا اسلام را دائما بازسازی کند و تهدیدات و آفت ها و توطئه های دشمن را پدافند کند.

 

عاشورا و کربلا سرمایه عجیب و عظیمی است که هنوز در حاشیه عاشورا حرکت می کنیم

به گفته وی، عاشورا و کربلا یک سرمایه عجیب و عظیمی است که هنوز ما در حاشیه عاشورا حرکت می کنیم و هنوز به عمق عاشورا و کربلا نرفته ایم و نتواسته ایم پیام های عاشورا و بیانات کربلا و عاشورا را دریافت کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: در تحقیقاتی که انجام داده ام متوجه شده ام در زیارت عاشورا 27 تا 28 پیام دارد که هریک از آنها برای ما یک درس است که دشمن هم نمی تواند آن را از ما بگیرد.

 

وی افزود: سینه زدن و روضه خواندن خوب است و تعظیم شعائر است اما این ها بهانه است و مقدمه است تا در لابلای کارهای شعائری، آموزش های شعوری هم داده شود و جوانان را تقویت و توجیه و جاذبه ایجاد کنید.  

 

کربلا علت بقا و علت استمرار اسلام است

نماینده ولی فقیه درکاشان از کربلا و عاشورا به عنوان یک دانشگاه و یک مکتب نام برد و افزود: برخی تصور می کنند حادثه عاشورا یک حادثه و یک اتفاق مانند بسیاری از حوادث و اتفاقات تاریخ است، درحالی است که تمام جنگ هایی که در تاریخ جهان رخ داده است هیچ اطلاعی در دست نیست اما همه از واقعه عاشورا با خبر هستند که اطلاعات از واقعه عاشورا بین مردم جهان متفاوت است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: این تدبیر خدا است که عاشورا باید بماند و کربلا علت بقا و علت استمرار اسلام است و تمام توطئه هایی که دشمنان اسلام آغاز کردند و تا به امروز ادامه دارد و روز به روز  برمعرفت و آگاهی و آشنایی بشریت از کربلا و عاشورا بیشتر می شود.

 

به گفته وبی بسیاری از افراد غیر مسلمان در سراسرجهان برای فرزندان خود نام های محمد و حسین و ابوالفضل انتخاب کرده اند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در ادامه با تأکید بر این که حادثه عاشورا یک واقعه عادی و معمولی نظیر حوادث دیگر تاریخ بشریت نیست گفت: عاشورای قبل از انقلاب اسلامی خیلی مظلوم بود اما عاشورای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران گذشته است.

 

هرچه زمان جلوتر می رود معرفت بشریت نسبت به عاشورا و کربلا بیشتر می شود

وی با اشاره به آمار بالای جمعیت 20 میلیونی پیاده روی اربعین حسینی امسال گفت: در پیاده روی اربعین حسینی امسال زائرینی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و حتی رهبران اهل سنت و رهبران اهل کتاب نیز برای بیعت با امام حسین(ع) حضور داشتند و هرچه زمان جلوتر می رود معرفت بشریت نسبت به عاشورا و کربلا بیشتر می شود.

 

به گفته وی، در درون عاشورا حقیقتی براساس حکمت الهی نهفته است که به صورت خودکار و اتوماتیک جهان کفر را فتح خواهد کرد و چراغ وجود شیطنت های آمریکا و استکبار جهانی به تدریج خاموش خواهد کرد.  

 

وی با بیان این که ملت های آنها نیز از رهبران شان مأیوس شده اند، افزود: اعتراضات مردمی در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی بر علیه رهبران خود به دلیل ظلم و جنایاتی که رهبران آنها دارند و این قرن نیز قرن محاصره مستکبران توسط مستضعفان است و آتش عصبانیت سیاهپوستان آمریکایی بالاخره یک روز دامان رهبران آنها را خواهد گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: این تدبیر خدا است که کربلا باید بماند و کربلا علت بقاء و علت استمرار اسلام است و آگاهی مردم جهان از اسلام و کربلا و عاشورا روز به روز زیادتر می شود.

 

شهرستان کاشان 420 مداح برادرو حدود 50 مداح خواهر دارای پرونده فعالیت هستند

در ادامه حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: در شهرستان کاشان 420 مداح برادر و حدود 50 مداح خواهر دارای پرونده فعالیت در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان هستند.

 

وی با اشاره به این که 45 قاری قرآن مجالس ترحیم و عزاداری در شهرستان کاشان فعالیت دارند یادآور شد: قاریان قرآن مجالس ترحیم در شهرستان کاشان نیز دارای پرونده فعالیت در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان هستند.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه از برگزاری آزمون های غیر حضوری مقتل شناسی و مقتل خوانی مداحان شهرستان کاشان خبر داد و افزود: در پایان این آزمون برای مداحان شرکت کننده در این آزمون مدرک شرکت در آزمون مقتل شناسی و مقتل خوانی صادر می شود.

 

وی همچنین از عدم تحت پوشش قرارداشتن اکثریت مداحان شهرستان کاشان خبرداد و گفت: از نزدیک به 500 مداح خواهر و برادر درشهرستان کاشان تنها 16مداح موفق شدند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: مداحان و مسؤولان محافل مذهبی و هیئات مذهبی شهرستان کاشان حضور هنرپیشه هنجار شکن کشف حجاب در شهرستان کاشان را دهن کجی به خانواده معظم شهدا و مردم متدین شهرستان کاشان دانست و این اقدام را محکوم کرد./1307/202/ب3

ارسال نظرات