۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۳۱۶۴۱۱
مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید:

برخی جریان‌ها به دنبال القای دین‌گریزی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام وافی زمینه‌سازی برای گرایش سطح وسیعی از مردم به دینداری را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این‌که در برخی اخبار و تبلیغات گفته می‌شود که امروز دین‌گریزی و یا دین‌ستیزی در نسل جوان جامعه مشاهده می‌شود صحیح نیست و با اندک توجهی می‌توان به تصنعی بودن این آمار و ارزیابی‌ها رسید.
حجت الاسلام مرتضي وافي

حجت‌الاسلام مرتضی وافی، مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با چند ویژگی به شکوفایی و پیروزی رسید، گفت: این چند ویژگی طبیعتا تأثیرات خود را در عرصه‌های فرهنگی، معارفی و دینی داشته و خواهد داشت.

 

تکیه بر خودباوری و استقلال مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی

وی افزود: اولین ویژگی انقلاب اسلامی تکیه بر خودباوری و استقلال بود و این ویژگی خود را در تولید محصولاتی که توانمندی‌های درونی افراد در حوزه‌های مختلف را شکل می گیرد، نشان می‌دهد.

 

مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید اظهار کرد: طبیعتا در وادی هنر و رسانه هم این جنس از احساس استقلال و خودباوری در دوره انقلاب اسلامی و این سال‌ها توانسته به یک شکوفایی در عرصه هنر و رسانه بینجامد، تولید محصولاتی که می‌تواند به نوعی زبان تعهد و پیامبر آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

 

حجت‌الاسلام وافی ادامه داد: در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولید این محصولات کم نبوده است و ما در حوزه محصولات رسانه‌ای مثل فیلم، مستند و محصولات مکتوب در عرصه کتاب و نشر توانستیم حرکت‌های بسیار ویژه‌ای را انجام دهیم.

 

وی با بیان این که در یک دوره فیلم، تئاتر و حتی عرصه نشر و کتاب، حداقل بخش اعظم آن در اختیار تفکری بود که به نوعی یک بیگانگی با فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج می‌کرد، بیان داشت: نویسندگانی که یا به دلیل سرخوردگی‌های اجتماعی یا به دلیل وجود تناقض هایی که در عرصه فکری خودشان مشاهده می‌کردند و یا اصلا تربیت شده عناصری بودند که این عناصر مرتبط با تمدن و تفکر منحط غربی بودند و بیشترین تولید آثار مکتوب و عرصه‌های هنری را در تولید فیلم که حد ناظری از هنر مدیا بود در دست داشتند.

 

مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید با اشاره به این که بعد ار انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی در عرصه هنر و رسانه بودیم، گفت: ادیشمندانی مثل شهید سید مرتضی آوینی که به عنوان سید شهیدان اهل قلم از ایشان نام برده می‌شود از زمره کسانی هستند که به عنوان انسان تراز انقلاب اسلامی می‌شود از آنها نام برد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید آوینی توانست براساس آموزه‌های انقلاب اسلامی بخشی از پایه‌های فکری هنری را در گفت‌وگوها، مقالات و نوشته‌ها و آثار خود ارائه دهد و همین‌طور در عرصه ثبت داده‌ها و به نوعی ثبت تاریخ به ویژه در 8 سال دفاع مقدس این بروز و ظهور فکری و هنری را داشته باشد.

 

تکیه بر جنسی از حریت و آزادی‌خواهی در انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام وافی بیان داشت: انقلاب اسلامی در دومین ویژگی خود که تکیه بر جنسی از حریت و آزادی‌خواهی بود توانست در سلطه تفکر غرب موفق شود راه خود را در عرصه‌های فرهنگی به ویژه در عرصه هنر و رسانه پیش ببرد.

 

وی با بیان این‌که در دنیای امروز تفکر غرب و صهیونیستی مسلط بر رسانه‌های دنیا نتوانسته است فضای هنری و رسانه‌ای ایران را مورد هجمه و حمله قرار دهد و تنها دلیل این مطلب این است که روح استقلال و حریت و آزادی‌خواهی در نیروهای تراز انقلاب اسلامی فعال در این عرصه دمیده شده است، ادامه داد: همین امر سبب شده محصولاتی که در این عرصه تولید می‌شود به نوعی تقابل و ضدیت با فرهنگ غربی داشته باشد.

 

مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید اظهار داشت: طبیعتا ما در دوره انقلاب اسلامی تولیداتی داشته‌ایم که توانسته با فرهنگ لیبرالیسم و سرمایه‌داری در دنیا مقابله کند و همچنین هویت رسانه‌های استکباری و صیونیستی را برملا کند، که از جمله این تولیدات را ما امروز در جشنواره‌هایی همچون جشنواره عمار می‌بینیم.

 

پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم

وی روحیه بالای مردمی را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم توانست به پیروزی برسد و ما امروز بیشترین حضور مردمی را در عرصه هنر و رسانه شاهد هستیم و امتیاز خاصی به فرد خاصی در عرصه هنر و رسانه داده نشده است.

 

حجت‌الاسلام وافی با اشاره به این‌که همه افرادی که در جامعه دارای توانمندی‌ای در عرصه هنر و رسانه هستند، توانسته‌اند به نوعی از امکانات این عرصه استفاده کنند، افزود: ما امروز آزادترین رسانه، پربارترین هنر و متعالی‌ترین هنر را در دوره انقلاب اسلامی شاهد هستیم و این مسیر رو به جلو است و باید ادامه پیدا کند.

 

وی بیان داشت: ماه هنوز به برخی از اهداف و آرمان‌‌ها در عرصه هنر و رسانه نرسیده‌ایم و لازم است با بهره‌گیری و استفاده کامل از امکانات و زمینه‌ها به رشد و بالندگی در این عرصه برسیم و این نعمتی است که انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده است.

 

برکت انقلاب اسلامی زمینه‌سازی برای حضور مردم در جامعه بود

مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی را زمینه‌سازی برای حضور مردم در جامعه و گرایش سطح وسیعی از مردم به دینداری برشمرد و گفت: این‌که در برخی اخبار و تبلیغات گفته می‌شود که امروز دین‌گریزی و یا دین‌ستیزی در نسل جوان جامعه مشاهده می‌شود صحیح نیست و با اندک توجهی می‌توان به تصنعی بودن این آمار و ارزیابی‌ها رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌هایی همچون اعتکاف، شب‌های قدر و دهه محرم و دعاهایی همچون دعای ندبه، عرفه، توسل و کمیل و مناجات شعبانیه و همین‌طور اقبال مردم نسبت به مناسک آئینی و حضور در بقاع متبرکه و مساجد نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی توانسته است در این عرصه موفق عمل کند و مردم را آماده و مهیای ظهور کند.

 

حجت‌الاسلام وافی ادامه داد: نمونه خاص این ماجرا مسجد مقدس جمکران است، در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع خادمان این مسجد طی چند سال گذشته می‌بینیم که ایشان به این نکته اشاره کردند که از برکات انقلاب اسلامی این است که مسجدی که در یک دوره‌ای خواص و برخی اولیاء و علما او را می‌شناختند و بدان جا مراجعه می کردند، امروز مورد اقبال مردم قرار گرفته است بدون این که تبلیغات خاصی در این جهت از سوی حاکمیت شکل بگیرد، بلکه خود مردم در این جهت نقش داشتند.

 

حضور میلیونی زائران در مسجد مقدس جمکران به برکت نقلاب اسلامی

وی افزود: مسجد مقدس جمکران مسجدی است که شاید در آستانه انقلاب اسلامی در شب‌های چهارشنبه و برخی از شب‌های خاص تعداد انگشت‌شماری زائر و نمازگزار داشت اما امروز در شب‌های چهارشنبه و شب‌های خاص جمعیت چند صد هزار نفری و میلیونی را به خود می‌بیند.

 

مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید در ادامه به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: خاطره‌ای از بزرگان در قبل از انقلاب در مدرسه فیضیه نقل شده است که همین دعای امام زمان(عج) که از سوی جوان‌ها و نوجوان‌ها هر روز در تعقیبات نماز و جلسات مختلف خوانده می‌شود، نقل است در برخی ایام در فیضیه مرکز طلاب، گاهی در تعقیبات نماز خوانده می‌شد که طلاب با تعجب به این دعا گوش می‌دادند و این دعا را از اعمال شب‌های قدر و خاصه شب بیست و سوم ماه رمضان می‌دانستند ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز این دعا بر سر زبان‌ها است و هر روز و هر وعده خوانده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ترویج دعای امام زمان و حضور جوانان در مناسک مختلف و مناسبت‌های آیینی نشان از این دارد که استفاده از برخی ظرفیت‌های هنر و رسانه موجب این حضور شده است ولی این به این معنا نیست که ما از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های هنر و رسانه استفاده کرده‌ایم، بلکه تا رسیدن به قله تعالی مسیر بسیاری را در پیش داریم که باید در سایه انقلاب اسلامی این مسیر را بپیماییم تا به آرمان‌های دینی و الهی برسیم./907/ت301/س

ارسال نظرات