۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۲۰۰۱۳
امام جمعه اهر تأکید کرد؛

ضرورت رسیدگی مردم و مسؤولان به وضعیت دانش آموزان فقیر

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر اینکه نباید فقر دانش‌آموزان و دانشجویان را به بیراهه بکشاند، گفت: مردم و مسؤولان در جهت محرومیت زدایی و فقر زدایی تلاش کنند.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی‌زاده بعداز ظهر امروز در آیین نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدارس با تأکید بر رفع مشکلات دانش آموزان و نیاز های ضروری آن ها، ابراز داشت: همکاری تمامی مسؤولان ذی‌ربط و مدیران آموزش‌وپرورش و مدارس باید در این جهت باشد.


وی ادامه داد: افراد بی‌بضاعت به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان اگر توجه و مساعدتی به آن‌ها نشود به‌جای این‌که در ایام جشن ملی سال نو خوشحال و شاد باشند، فقر و نیازمندی ممکن است آن‌ها را ناراحت کرده و در مضیقه قرار دهد.


امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: اکنون کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری آموزش و پرورش جشن نیکوکاری را در مدارس برگزار می‌کند تا کمک‌های دانش‌آموزان را در قالب قلک‌ها و پاکت‌ها جمع‌آوری و در بین نیازمند توزیع کند.


وی تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری را بین تمامی اقشار جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان کاملاً ضروری دانست و افزود: توزیع کمک‌های مردمی بین خانواده‌ها و افراد نیازمند و بی‌بضاعت از قبیل هدایای نقدی و غیر نقدی سبب تقسیم شادی در میان همه می شود، جای خوشحالی است که دانش‌آموزان در سنین کم با پر کردن قلک‌ها قدم‌های مثبتی در جهت تأمین نیازهای هم نوع خود برمی‌دارند.


 عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به این‌که در دین اسلام، مسلمین با یکدیگر برادر و خواهر هستند و اگر کسی با مشکلات مادی و معنوی مواجه شد با شادی و غم بین همه تقسیم می شود، گفت: مردم ما به ویژه منطقه ارسباران و به‌ویژه شهرستان اهر اهل احسان و انفاق هستند که در این روزهای خاص هفته احسان و نیکوکاری، برخی از خانواده‌ها چشم‌به‌راه کمک‌های مردم و خیران هستند کمک‌های خود را از طریق نهادهای مربوطه‌ای همچون کمیته امداد به دست نیازمندان می‌رسانند.


وی با بیان این‌که مردم اهر در این هفته طوری مساعدت کنند که سال نو برای نیازمندان و مستمندان توأم با شادی و عدم وجود مشکل برای خانواده‌های نیازمند باشد، خاطرنشان کرد: اهری‌ها در هنگام خریدهای نوروزی حداقل یک‌قلم اجناس غیر نقدی و نقدی را در جهت محرومیت‌زدایی و تأمین نیازهای دانش آموزان مدنظر قرار دهند./854/203/ب1

ارسال نظرات