۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۲۱۵۵۶
کارشناس مسائل مذهبی:

اهمیت به نماز سبب رستگاری و توفیق در زندگی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عسگری اهمیت به نماز را سبب رستگاری و توفیق در زندگی دانست و گفت: اگر نماز ما قبول شود بقیه اعمال ما نیز قبول خواهد شد، اگر تمام اعمال نیک را انجام دهیم ولی برای نماز اهمیت قائل نشویم تمام اعمال از بین می رود، تمام مشکلات دنیوی ما از سستی کردن در نماز است.
نماز اول وقت سبب نظم در زندگاني انسان ها مي شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسینعلی عسگری کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مراسم فاطمیه که در مسجد محسنیه اصفهان برگزار شد، گفت: از امام صادق (ع)پرسیدند که چرا حضرت فاطمه (س) ،زهرا نامیده شد، ایشان فرمودند: براى آن که وقتى فاطمه زهرا (س) در محراب عبادت به نماز مى ایستاد، نورش براى اهل آسمان مى درخشید، همان طورى که نور ستارگان براى اهل زمین مى درخشد.

 

وی ادامه داد: آخرین سفارش امام صادق(ع) در مورد نماز بود، ایشان فرمودند که شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز را سبک می شمارد نمی رسد، اگر نماز ما قبول شود بقیه اعمال نیز قبول خواهد شد، اگر تمام اعمال نیک را انجام دهیم ولی برای نماز اهمیت قائل نشویم تمام اعمال از بین می رود.

 

حجت الاسلام عسگری بیان داشت: آیت الله بهجت می گفت که اگر می خواهید حق خدا را ادا کنید نماز را در اول وقت بخوانید، نماز اول وقت مانند لیمو شیرین است، اگر دیر خوانده شود شیرینی خود را از دست می دهد، اگر در زندگی به دنبال رستگاری هستید و از خداوند طلب توفیق می کنید باید برای نماز اهمیت قائل شوید.

 

کارشناس مسائل مذهبی، اظهار داشت: بعد از هر نماز واجب 2 دعای مستجاب وجود دارد به شرطی که در اول وقت خوانده شود، در واقع ما دو گونه نماز داریم، نماز صحیح نمازی است که طبق رساله خوانده شود، اگر نماز در اول وقت و طبق رساله خوانده شود سبب ریزش تمام گناهان می شود.

 

وی ابراز داشت: نماز مقبول نمازی است که در آن حضور قلب باشد و تمام حواس انسان به خدا باشد، اگر نماز در اول وقت خوانده شود سبب می شود با حضور قلب بیشتری همراه باشد، حتی اگر در اول وقت توجهتان به خدا نیست ولی باز هم نسبت به آخر وقت خواندن آن ترجیح دارد.

 

حجت الاسلام عسگری گفت: امام باقر(ع) فرمودند: نماز اول وقت همان طور که بالا می رود شخص نماز گزار را دعا می کند ولی اگر آخر وقت خوانده شود شخص نماز گزار را نفرین می کند که همان طور که نماز را ضایع کرد خدا او را ضایع کند، در حقیقت تمام مشکلات دنیوی ما از سستی کردن در نماز است.

 

وی اظهار داشت: از مرحوم نخودکی نقل کرده اند که یک روز نماز صبحش قضا شد فرزندش را از دست داد و این به خاطر فوت نماز صبحش بود، اگر تمام دنیا طلا شود و در راه خدا دهیم تلافی یک نماز صبح که قضا شود نمی شود، قضا شدن نماز هم علتی دارد که ممکن است به خاطر ارتکاب انسان به یک گناه هر چند کوچک باشد.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: از اعمال بسیار پسندیده ای که بعد از نماز سفارش زیادی در مورد آن شده است تسبیحات حضرت زهرا(س) است که فضیلت های بسیاری دارد و معادل هزار رکعت نماز مستحبی است، هم چنین از مواردی که ثواب نماز را چندین برابر می کند به جماعت خواندن آن است، از مصادیق ضایع کردن نماز این است که همسایه مسجد باشید و در خانه نماز بخوانید، این ظلم به مسجد است./869/202/ب3

ارسال نظرات