۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۳۲۱۵۵۸
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

شهید در قیامت حق شفاعت هفتاد هزار نفر را دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که شهدا به گردن همه ما حق دارند، گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید هر شهید در قیامت حق شفاعت هفتاد هزار نفر را دارد.
حجت الاسلام مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم جمعه شب در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که شهدا به گردن همه ما حق دارند، گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید هر شهید در قیامت حق شفاعت هفتاد هزار نفر را دارد.

 

وی افزود: دنیا محل گذر و ریاست و لذت آن موقت است و گرفتاری و تلخی آن نیز گذرا است، از این رو باید در هر اقدامی امر الهی را مدنظر قرار داد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که افراد با امضای امیرمؤمنان(ع) به بهشت و جهنم می روند، گفت: مردم زمان امام علی(ع) دیدند که پیامبر(ص) امیرمؤمنان(ع) را منصوب کرد، اما امامت ایشان را نپذیرفتند، از این رو خداوند با عِلم به وجود چنین انسان هایی، جهنم را خلق کرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم می فرماید همه وارد جهنم خواهند شد که در اینجا وارد به معنای ورود نیست، بلکه به معنای اشراف است، گفت: امام رضا(ع) می فرماید پل صراط روی جهنم واقع شده و همه انسان ها باید از روی آن عبور کنند، بنابراین همه انسان ها جهنم را می بینند و مردم مانند گله های ملخ وارد جهنم می شوند و افرادی نیز مانند برق جهنده از روی پل صراط عبور می کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر(ص) اختیار عبور کردن از پل صراط را به امیرمؤمنان(ع) داد و فرمود هرکسی را که تو نامه بدهی از روی پل صراط عبور خواهد کرد، گفت: حاکم مطلق، قدرت اول و آخر و قدرت یگانه در آخرت، پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هستند./1307/202/ب1

ارسال نظرات