۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۶۹۵
کارشناس مسائل مذهبی:

محبان اهل بیت در مقام نجات قرار می‌گیرند

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام حسنی با اشاره به این که اگر در مقام محب اهل بیت باشیم اهل نجات هستیم، گفت: شفاعت امامان به شرطی شامل حال انسان ها می شود که محب واقعی اهل بیت باشند.
همايش بانوان زهرايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امیر حسین حسنی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مراسم عزاداری فاطمیه که در خیابان معراج اصفهان برگزار شد، گفت: شخصی که عناد و دشمنی با اهل بیت داشت نزد امام صادق (ع) آمد و گفت آیا مومنان سرانجام به بهشت می روند، حضرت فرمودند بله، شخص پرسید اگر شیعه شما اهل گناه بود چطورمی شود، حضرت فرمودند در دنیا سختی می بیند، اگر در دنیا نشد در هنگام جان دادن و اگر در جان دادن سختی ندید در برزخ گناهانش پاک می شود و اگر آن هم نشد ما شفاعتشان را می کنیم تا سرانجام به بهشت بروند.

 

وی ادامه داد: شفاعت امامان به شرطی شامل حال انسان ها می شود که محب واقعی اهل بیت باشند، محبت اهل بیت باید در قلب انسان ها بنشیند، اگر محبت خود را به اهل بیت بالا ببریم سبب ترک گناهان در ما می شود، اگر در مقام محب باشید اهل نجات هستید، محب اهل بیت بودن با شیعه اهل بیت بودن فرق می کند.

 

حجت الاسلام حسنی بیان داشت: زنی نزد حضرت زهرا(س) آمد و از ایشان پرسید شیعه شما چه کسی است، حضرت(س) فرمودند کسی که اوامر ما را اطاعت کند و نواهی را ترک کند شیعه ما است، زن به حضرت گفت که اگر این گونه باشد که ما اهل آتش جهنم هستیم و حضرت پاسخ دادند که به واسطه سختی ها گناهان شما پاک خواهد شد.

 

کارشناس مسائل مذهبی، اظهار داشت: اگر نمی توانیم شیعه واقعی باشیم حداقل محب واقعی باشیم، در آخرت هر کسی با هر چه که دوست داشته است محشور می شود، باید ببینیم محبت چه کسی در دلمان است و عاشق چه چیز و چه کسی هستیم، در قرآن کریم آمده است که کسی که در دنیا کور باطن باشد و مطابق فطرت عمل نکند در آخرت هم کور باطن محشور می شود.

 

وی ابراز داشت: کسی که در دنیا تکبر دارد در آخرت شبیه به مورچه محشور می شود و کسی که اهل معنا باشد در آخرت هم با نور معنویت خود محشور می شود، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: مراقب چشمانتان باشید که هر چیزی را نبیند، اگر چشمان شما هر چیز را دید این سبب پایین آمدن درجات معنویت انسان می شود.

 

حجت الاسلام حسنی گفت: مرحوم رجبعلی خیاط یک گناه را ترک کرد و به این ترتیب با عالم حقیقت ارتباط پیدا کرد و باطن افراد را می دید، بسیاری از علمای ما بوده اند که در شرایط گناه قرار گرفتند ولی ورع و تقوای آن ها موجب نزدیک نشدن به گناه و ارتقای معنویت و سلوک آن ها شد.

 

وی اظهار داشت: شهدای ما نگفتند که دنیا بد است بلکه گفتند دنیا کم است، در دنیا نباید ماند چرا که ما متعلق به دنیا نیستیم و ارزش و منزلت آدمی بیش از این است، باید قدر دل را دانست و در آن غیر خدا را راه نداد، اگر کسی فقط حب خدا را در دلش وارد کرد خدا حب کسانی که لایق دوست داشتن هستند را در دل او وارد می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: اگر عاشق و محب خدا شویم در آن صورت دوست داشتن و محبتمان به دیگران به گونه دیگر خواهد بود و علت های دوست داشتنمان هم علت های خدایی می شود نه علت های دنیایی و مادی که مقام انسان را در آخرت تنزل می دهد./869/202/ب1

ارسال نظرات