۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۳۲۳۴۰۷
آیت الله نمازی:

قرآن در دعواها و اختلافات سیاسی به حاشیه رفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که امروز قرآن در حاشیه است، گفت: در هیاهوی دنیای امروز و گرفتاری ها و دعواهای سیاسی و اختلافات سیاسی قرآن به حاشیه رفته است و هر چند قرآن در متن است اما در حاشیه است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه در کاشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و نود و نهمین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) رمز هدایت و معرفت و سعادت جوامع بشری را در قرآن دانست و افزود: هر آنچه را که مورد نیاز بشر است در قرآن موجود است و هرچه هست در قرآن است و هیچ جای دیگر خبری نیست.

 

به گفته وی، علت همه عقب ماندگی ما در دنیا این است که از قرآن و کتاب الهی درست بهره نبرده و از آن به عنوان یک ابزار استفاده می کنیم.

 

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) می فرماید، یکی از نشانه های آخرالزمان این است که کثرت القرّاء و قله الفقها است، افزود: قاری قرآن با عالم و قاری قرآن با عامل به قرآن تفاوت دارد و آنچه امروز ما به آن نیاز داریم علم به قرآن و عمل به قرآن است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که در آخر الزمان فقیه به معنای کلمه، یعنی خبیر به شریعت و صاحب نظر در شریعت الهی اندک هستند یاد آورشد: عالم قرآن یک عالم عجیبی است و هنوز ما وارد اقیانوس قرآن نشده ایم و تنها ظاهر آیات قرآن و ادبیات قرآن و ترجمه و تفسیر مختصر قرآن را داریم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در حالات ائمه معصومین نقل شده است هر سه روز یک ختم قرآن داشته اند و علما و بزرگان برجسته ما نیز سرشان تو قرآن بوده است، اما الان عمل به قرآن ضعیف است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که امروز قرآن در حاشیه است، یادآور شد: در این هیاهوی دنیای امروز و گرفتاری ها و دعواهای سیاسی و اختلافات سیاسی قرآن به حاشیه رفته است و هر چند قرآن در متن است اما در حاشیه است.

   

 خداوند در 45 جای قرآن نام حضرت را به عنوان عیسی ذکر کرده است

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به جلسات گذشته تفسیر قرآن و آیاتی که در مقام بیان بخشی از ماجرای نبوت حضرت عیسی در سوره مبارکه آل عمران بیان شده یاد آورشد: حضرت عیسی از انبیاء دارای کتاب و شریعت است که خداوند در 45 جای قرآن نام حضرت را به عنوان عسیی ذکر است و در 11 جای قرآن با کلمه مسیح از او یاد کرده است و در 13 سوره قرآن خداوند داستان این پیامبر بزرگوار را نقل کرده است.

 

وی با اشاره به توضیح آیه 52 از سوره مبارکه آل عمران گفت: حضرت عیسی در بین همه انبیاء الهی سختی های زیاد و آزار و اذیت های زیادی را از طرف قوم یهود متحمل شد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: صاحبان منصب و قدرت آن زمان احساس خطر کردند که چنانچه تبلیغات حضرت مسیح به هیمن روند ادامه داشته باشد دکان آنها تعطیل و بساط آنها جمع خواهد شد او را همانگونه که پیامبر اکرم(ص) تهدید شده بود، حضرت عیسی را تهدید کردند.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: علمای اهل کتاب به تعبیر قرآن می‌دانستند پیامبراکرم(ص) خواهد آمد چرا که قبلا در تورات و انجیل بشارت آن داده شده بود اما آنهایی که به لحاظ اقتصادی احساس خطر کردند با امپراطوری روم مذاکره کردند و مدعی شدند صورت پیشروی عیسی(ع) و مردم به دین او ایمان بیاورند بساط شما تعطیل است از این رو با او مخالف کردند و قرار شد حضرت عیسی تنها را ترور کنند.

 

وی افزود: وقتی حضرت عیسی احساس خطر کرد و متوجه شد قصد دارند او را نابود کنند در دوران غربت و تنهایی هل من ناصر گفت و در نشست با حواریون، خطاب به حواریون گفت، چه کسی یار و مددکار من است، حواریون اعلام آمادگی و کمک به حضرت عیسی کردند و گفتند به مکتب تو و رسالت تو ایمان داریم و شما نیز نزد خدا  برای ما گواهی بده که ما بر آنچه بر انبیاء گذشته بر عیسی تسلیم و تابع فرستاده تو هستیم و نام ما را در لیست کسانی که به وحدانیت تو و انبیاء توو حقانیت کتب تو شهادت دادند قرار دهید.

 

وی افزود: در واقعه ترور حضرت عیسی، وقتی حضرت احساس خطر کرد مخفی شد و از میان قوم یهود تنها 12 نفر به حضرت عیسی ایمان آوردند و این 12 نفر حواریون هرکجا حضرت عیسی پنهان می شد با او بودند، از این رو دشمن برای کشف محل اختفای حضرت عیسی برنامه ریزی کرد و بحث نفوذی را که این روزها رهبر معظم انقلاب مطرح کرده است همیشه بوده و از صدر اسلام وجود داشته است و امروز نیز وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: دستگاه های اطلاعاتی قوم یهود نفوذ کردند و یکی از این 12 نفر حواریون را جذب و عامل خود قراردادند و با پرداخت 12 درهم جذب کردند تا محفیگاه حضرت عیسی را به آنها گزارش کند و این نفوذی محل اختفای حضرت عیسی را گزارش کرد.

 

آیت الله نمازی گفت: قوم یهود شبانه به محل اختفای حضرت عیسی حمله کردند اما خداوند عیسی را به آسمان برد, از این رو وقتی قوم یهود وارد مخفیگاه حضرت عیسی شدند خداوند حضرت عیسی را به آسمان برد و فردی را که جاسوسی کرده بود به شکل حضرت عیسی درآورد و قوم یهود او را به جای عیسی به دار زدند، از این رو مسیحی ها بر این باورند که حضرت عیسی به شهادت رسیده است و صلیبی که در سینه خود دارند سند آن اعتقادی است که دارند.

 

برخلاف تصور مسیحی ها حضرت عیسی زنده است

آیت اله نمازی یاد آورشد: خدا در آیه 158 سوره نساء نیز ماجریا یهود و اهل کتاب را نقل می کند و می گوید تصور یهود این بود که حضرت عیسی را ترورکردند در حالیکه خداوند می فرماید آنها نتواستند عیسی را ترور کنند و تصور می کنند کسی را که ترور کردند عیسی بوده در حالیکه او شبیه عیسی بوده و این اشتباه آنها بود که کسی را که شبیه عیسی بود ترور کردند.

 

وی افزود: در روایت ظهور است که زمانی که امام عصر(عج) ظهور می‌کند نقطه آغاز ظهور در مکه و مسجد الحرام ندا می دهد انا بقیه الله، از این رو کسانی که کد صدای حضرت را دارند در هرجای دنیا که هستند به طرف مکه حرکت می کنند و در آن لحظه حضرت عیسی از آسمان فرود می آید و اولین کسی که با امام زمان بیعت می کند جبرئیل و بعد حضرت عیسی است و موقع نماز، امام زمان به حضرت عیسی تعارف می کند جلو بایستد تا نماز به امامت او اقامه شود اما حضرت عیسی قبول نمی کند و گوید این مقام از شما است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: بر خلاف تصور غلطی که یهود و اهل کتاب دارند و تصور می‌کنند حضرت عیسی را ترورکردند، روایات است حضرت عیسی زنده است و در آسمان چهارم است تا هنگان ظهور امام زمان(عج) در مکه با او بیعت کند./1307/202/ب2 

ارسال نظرات