۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۲۳۵۴۱
در قم؛

نقد و بررسی کتاب «هفتصد کلیومتر در اسارت؛ همراه با جنازه برادر» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد و بررسی کتاب «هفتصد کلیومتر در اسارت؛ همراه با جنازه برادر» و تقدیر از خانواده شهید طیبه واعظی، با حضور نویسنده و مسؤولان استانی قم برگزار شد.
نقد و بررسي کتاب «هفتصد کليومتر در اسارت؛ همراه با جنازه بردار»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی کتاب هفتصد کلیومتر در اسارت؛ همراه با جنازه برادر» و تقدیر از خانواده شهید طیبه واعظی، عصر امروز، با حضور حجت الاسلام دانشی رییس اداره ارشاد استان قم، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، حجت الاسلام امیرعطاءاله جباری مدیرکتابخانه­های عمومی استان قم، سیدمحمود حسینی رییس تعاونی اتحادیه ناشران استان قم، فرشته چتر عنبری نویسنده و پژوهشگر و محمد غفاری نویسنده و منتقد، در تالار غدیر کتابخانه آیت الله خامنه­ای قم برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام دانشی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا سلام علیها و هفته گرامیداشت زن گفت: سیره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی و الهام بخش تمام زنان مسلمان است و وی به تنهایی در برابر ظلم ایستادگی کرد.

 

رییس اداره ارشاد استان قم بیان کرد: بانوانی مبارز ایرانی همچون طیبه واعظی، حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خویش قرار داده­اند و این زنان در پیروزی انقلای اسلامی و هشت دفاع مقدس نقش به سزایی ایفا کرده‌اند.

 

در ادامه این جلسه، چتر عنبری درباره چگونگی نگارش کتاب «هفتصد کلیومتر در اسارت با جنازه برادر» بیان کرد: پیشنهاد نگارش کتاب درباره شخصیت شهید طیبه واعظی از سوی اداره حفط و نشر آثار دفاع مقدس قم به اینجاب داده شد و برای آشنایی مختصری با خانواده شهید واعظی راهی تهران و اصفهان شدم.

 

پژوهشگر دفاع مقدس بیان کرد: زمانی که با سیره اخلاقی، زندگی و چگونگی شهادت طیبه واعظی آشنا شده­ام، انگیزه دوچندان برای ادامه فعالیت و نگارش این کتاب پیدا کردم.

 

ادبیات پایداری؛ سفیر فرهنگی ایران در جهان است

در بخش دیگر از این جلسه، غفاری به بیان اهمیت و جایگاه تاریخ شفاهی در ادبیات پایداری پرداخت گفت: در ابتدای شکل­گیری انقلاب اسلامی به مقوله ادبیات پایداری توجه نشده است و تاریخ انقلاب اسلامی دارای پشتوانه و ارشیو مناسبی نیست.

 

وی به رهنمودهای رهبر معطم انقلاب درباره حفظ آثار و خاطرات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نهادها و سازمان­هایی همچون حفط اسناد، حوزه هنری و حفط و نشر آثار دفاع مقدس به ادبیات پایداری و ثبت تاریخ شفاهی توجه کرده­اند.

 

غفاری در ادامه سخنانش بیان کرد: ادبیات پایداری ایران بهترین راه صادرات فرهنگ اسلامی و سفیر فرهنگی ایران در جهان است.

 

بهترین راهکارها برای انتقال مفاهیم انقلاب استفاده از ابراز هنر است

در بخش پایانی این جلسه، حجت الاسلام جباری زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهیدان را وظیفه تمام سازمان و نهادها دانست و گفت: چگونگی شکل­گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با برگزاری چنین مراسماتی به نسل جوان و نوجوان انتقال پیدا می کند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ابراز کرد: در گرامیداشت شهید طیبه واعظی همین جمله از وی کافی است که «مرا بکشید اما چادرم را برندارید.»

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتقال مفاهیم، عنوان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب اسلامی به نسل جوان، استفاده از ابزار هنر است.

 

در پایان این جلسه از خانواده طیبه واعظی تقدیر به عمل آمد./998/پ202/ق

ارسال نظرات