۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۶۴۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

تحقق رهنمودهای رهبری در سال جدید نیازمند بسیج عمومی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران عدم توجه جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی را یکی از مهم ترین دلایل نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: متأسفانه مسؤولان کشور در سال های اخیر مسأله اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتند و تنها به اقدامات شعاری و ظاهری در این باره اکتفا کردند.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که رهبر انقلاب اسلامی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی را فریضه دانستند و برای اجرایی شدن آن 10 راهکار ارائه دادند، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری مطرح کردند تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با اشاره به این که رهبر انقلاب در چند سال گذشته تهدید جدی علیه نظام و کشور را مسأله اقتصادی بیان و سال ها نیز این موضوع را برای عمل به مسؤولان گوشزد و برآن تاکید هم داشتند، افزود: تنها راه مقابله با تهدید دشمن، اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه مسؤولان باوری به آن نداشتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عدم توجه جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی را یکی از مهم ترین دلایل نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه مسؤولان کشور در سال های اخیر مسأله اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتند و تنها به اقدامات شعاری و ظاهری در این باره اکتفا کردند.

 

وی با بیان این که مسأله اقتصاد مقاومتی باید از قالب های همایشی، نمایشی و شعاری خارج شود و در عمل تحقق پیدا کند، افزود: امروز نیازمند تحقق عملی رهنمودهای مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی هستیم.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را یک فریضه دانستند، گفت: ایشان به منظور اجرای کردن آن سیاست ها 10 راه کار را ارائه فرمودند که مسؤولان اجرایی کشور باید با جدیت بیشتری در برنامه ریزی های سال جدید اعمال کنند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نمی توان با وابسته کردن کشور به غرب اقتصاد درون را ترمیم کرد، تصریح کرد: اقتصاد کشور تنها با بهره گیری از ظرفیت های بومی و توانمندی های متخصصان داخلی رونق خواهد یافت.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه عده ای کاملاً نسبت به این ظرفیت های داخلی بی تفاوت هستند و توجهی نمی کنند، افزود: ما نباید برای تأمین نیازمندی های داخلی کشور را به غرب وابسته کنیم بلکه باید با حمایت از تولید کننده های داخلی در جهت بالفعل سازی این ظرفیت ها گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت های خیره کننده امروز کشورمان در عرصه های مختلف به ویژه صنعت هسته ای مرهون بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی است، تصریح کرد: جوانان و دانشمندان ایران اسلامی در اوج تحریم های آمریکا و اروپا به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یافتند.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که تحریم های غرب زمینه ای را برای رشد و بالندگی کشور در عرصه های مختلف فراهم کرد، گفت: آمریکایی ها خیال می کردند با تحریم های فلج کننده می توانند مانع پیشرفت و توسعه کشور شوند، اما بر خلاف آنچه که آنها فکر می کردند در کشورمان تحقق یافت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران را نمی توان با تحریم و تهدید از اهداف و آرمان های انقلاب دور کرد، ادامه داد: مردم کشورمان در سخت ترین شرایط اقتصادی پشتیبانی خود از انقلاب، نظام و رهبری را به اثبات رساندند و امروز نیز با همه توان خود در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارند./1317/202/ب1

ارسال نظرات