۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۴۹۴۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

اقتدار کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی حفظ می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که اقتدار جامعه با اقتصاد مقاومتی شکوفا می‌شود، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است و تنها به بنر زدن و شعار دادن خلاصه نشود.
«اقتصاد مقاومتي؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی در مدرسه الزهرا(س) جویبار با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ضرورت تحقق شعار امسال را بسیج همگانی دانست و گفت: همه بخش های مختلف کشور باید برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیج شوند.

 

وی با بیان این که تحقق عملی اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر هر گونه بحران اقتصاد مصون می دارد، افزود: متأسفانه به دلیل وابستگی های شدید به نفت، اقتصاد کشورمان بسیار شکننده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، راه علاج مشکلات و بحران های اقتصاد کشور را تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اگر همه بندهای سیاست های ابلاغی از سوی دولت و دستگاه های اجرایی به خوبی اجرا شود به حتم شاهد شکوفایی و رونق بخش های اقتصادی کشور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام علی محمدی  با بیان این‌که اقتدار جامعه با اقتصاد مقاومتی شکوفا می‌شود، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است و تنها به بنر زدن و شعار دادن خلاصه نشود.

 

وی، اقتصاد مقاومتی را درون‌زا دانست و گفت: همه استعدادهای درونی جامعه با اقتصاد مقاومتی شکوفا می‌شود و قوای سه‌گانه نسبت به شعار سال مقام معظم رهبری توجه ویژه کنند.

 

حجت الاسلام علی محمدی با تأکید بر این‌که دولت باید نگاه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشد و سیاست‌های خود را در این زمینه برنامه‌ریزی کند، گفت: همه دستگاه های اجرایی باید برنامه های سال جدید خود را با مسأله اقتصاد مقاومتی مطابقت دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی بی توجهی شود، تصریح کرد: هر گونه نگاه شعاری به این مسأله مهم خسارت های جبران ناپذیری را برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که غربی ها همواره ثابت کردند به تعهدات خود نسبت به ملت ایران پایبند نیستند، افزود: نباید دلمان را به وعده های نسیه غرب خوش کنیم بلکه باید تلاش کنیم ظرفیت های مغفول مانده کشور در عرصه های مختلف را احیا کنیم.

 

حجت الاسلام علی محمدی با بیان این که تنها راه پیشرفت و توسعه کشور تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در همین توافقات اخیر مشاهده کردیم آمریکایی ها باز هم نسبت به تعهدات خود پایبند نبوده و در اجرای آن مغرضانه عمل می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حوزویان در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید اشاره کرد و گفت: طلاب  به عنوان نخبگان جامعه باید با عمل و اقدام خود، افکار جامعه را  در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه شعار هر سال سوق دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: مقام معظم رهبری با داریت و هوشیاری هر سال مباحثی را در محوریت پیام نوروزی شان قرار می دهند که امسال را نیز با توجه به اولویت مسائل اقتصادی به این امر توجه خاصی نشان دادند.

 

وی با بیان اینه که نخبگان جامعه همواره مورد خطاب مقام معظم رهبری بوده و در واقع رابط بین ایشان و افکار عمومی هستند، گفت: مبلغان و طلاب که جزء نخبگان جامعه هستند باید با عمل و اقدام خود افکار جامعه را به مسیر صحیح و مطلوب رهبری سوق دهند.

 

وی با بیان این که با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی باید دغدغه های دینی و اعتقادی جامعه از سوی طلاب بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسأله اقتصاد مقاومتی نشانگر این مسأله است که دین و فرهنگ جامعه با ضعف مسائل اقتصادی ضربه خواهد خورد.

 

حجت الاسلام علی محمدی با اشاره به بسیج عمومی مردم در ایام جنگ که همه مردم به هر نحوی خدمت می کردند، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر در عرصه اقتصاد، با توجه به هجمه های داخلی و خارجی، احساس وظیفه، صرفه جویی و رعایت اقتصاد مقاومتی در زندگی عموم مردم نهادینه نشده است، البته باید از راس که مسؤولان هستند آغاز شود و به کف جامعه برسد.

 

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی که در واقع مقاوم سازی اقتصاد جامعه است، گفت: اگر اقتصاد جامعه بر پایه استقامت باشد، آسیب پذیری اقتصاد به صفر می رسد و اینکه امسال عنوان اقدام و عمل را اضافه کردند یعنی تا حالا کار محسوسی صورت نگرفته است.

 

حجت الاسلام علی محمدی در پایان با اشاره به مسأله برجام خاطرنشان کرد: طلاب و نخبگان باید افکار عمومی را به سمتی هدایت کنند که برای همه روشن شود رابطه با آمریکا پایان بخش مشکلات اقتصادی جامعه نیست؛ در واقع هدف دشمن قرار دادن ایران بر سر دو راهی یعنی یا تسلیم یا تحریم است ما باید به سمت بهره وری از فرصت ها که خواسته رهبری انقلاب است برویم./950/202/ب1

ارسال نظرات