۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۲۵۱۵۹
رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

هنر دینی داعیه‌دار تمامی ارزش‌های انسانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: هنر دینی امروز داعیه‌دار تمامی ارزش‌ها، پیام‌ها و مضامین عالی ارزش‌های انسانی است.
حسن ميلاني، رييس حوزه هنري آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جشن هنر انقلاب اسلامی شب گذشته به همت حوزه هنری استان آذربایجان شرقی و با همکاری شهرداری تبریز و با حضور حجت الاسلام بصیر سلحشور فرزند مرحوم فرج الله سلحشور، جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده فیلم های ارزشی انقلابی، جعفر دهقان، بازیگر ارزشی کشور و نیز مسؤولان و چهره های فرهنگی و هنری استان در محل مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.



رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در این آیین با بیان اینکه هنر دینی امروز داعیه‌دار تمامی ارزش‌ها، پیام‌ها و مضامین عالی ارزش‌های انسانی است، تاکید کرد: شهید آوینی به عنوان ریل گذار اصلی هنر دینی عاشق واقعی بود و در این راه از اهل بیت(ع) تبعیت کرد.


حسن میلانی در جشن هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز گفت: ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از دو ماه پیش شروع به کار کرده و دبیرخانه این ستاد هم در حوزه هنری استان مستقر بود، برنامه‌های بسیار فاخر و ارزشمند توسط این ستاد تدارک دیده شد و به اجرا در آمد.


وی افزود: این برنامه‌ها با محوریت ارج نهادن به دو شخصیت بزرگوار، مرحوم فرج‌الله سلحشور و شهید اهل قلم شهید آوینی برگزار شد.


وی، مرحوم فرج الله سلحشور را اسوه هنر دینی و انقلابی نامید و ادامه داد: این بزرگوار، اسوه و الگوی هنر انقلابی بود، شهید آوینی نیز ریل گذار اصلی هنر دینی بود و تمام پیشرفت‌های هنر دینی را مدیون فداکاری‌های این شهید هستیم.


میلانی با بیان اینکه هنر دینی امروز داعیه‌دار تمامی ارزش‌ها و پیام‌ها و مضامین عالی ارزش‌های انسانی است، تاکید کرد: شهید آوینی به عنوان ریل گذار اصلی هنر دینی عاشق واقعی بود و در این راه از اهل بیت(ع) تبعیت کرد.


رییس حوزه هنری استان افزود: ما وارثان عبارت "ما رایت الا جمیلا" هستیم، وارث حضرت زینب(س) که با استقامت و صبر جمیل شهادت برادرش را جز زیبایی تعبیر نکرد. امیدواریم بتوانیم در عرصه هنر دینی و انقلابی رسالت زینبی بودن را استوار و پابرجا بداریم.


همچنین حجت‌الاسلام سلحشور فرزند فرج الله سلحشور گفت: وجه اشتراک شهید آوینی و مرحوم فرج الله سلحشور در این بود که هر دو راوی حقیقت بودند، نه توهماتی که مورد تایید سرمایه داری است.


وی افزود: رسالت این دو بزرگوار این نبود که برای دنیا تلاش کنند؛ چرا که حقیقت در پس پرده این دنیاست و آن ها به خوبی این حقیقت را دریافتند و آن را بازگو کردند./935/101/ب1

ارسال نظرات