۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۳۲۵۱۷۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اقتصاد وابسته به بیرون نمی تواند عزت آفرین باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اگر اقتصاد کشور متصل به بیرون و وابسته باشد، نمی تواند عامل قدرت باشد.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اگر اقتصاد کشور متصل به بیرون و وابسته باشد، نمی تواند عامل قدرت باشد.

 

وی تنها راه رشد و بالندگی اقتصاد کشور را بهره گیری از ظرفیت های داخلی دانست و افزود: اگر در حوزه اقتصادی به منابع داخلی متکی باشیم رشد خواهیم کرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که واردات در کشور باید سخت و صادرات آسان شود، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر واردات به کشور بسیار زیاد است‌ و این مسأله به نفع اقتصاد داخلی نخواهد بود.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که هر وارداتی که به کشور صورت می گیرد موجب تعطیلی تولیدات داخلی می‌شود، ادامه داد: متأسفانه بسیاری از تولیدات داخلی هم ضعیف است و برای این که بتوانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم باید کیفیت محصولات داخلی نیز تقویت شود.

 

امام جمعه نکا بر ضرورت برخورد جدی با مفسدان اقتصادی تأکید کرد و گفت: نمی‌شود که مفسدان به کار خود ادامه دهند و منتظر شکوفایی اقتصاد هم باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حمایت از تولید داخل را رمز پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید با کاهش واردات کالا از کشورهای دیگر ضمن ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل، از تولید کننده های کشورمان حمایت کند.

 

وی با تأکید بر این که چاره اساسی حل مشکلات تحریم ها در تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید تولید و اقتصاد را به مردم بسپاریم و این امر مهم در کشور نهادینه شود که با همت و اراده مردم دشمنان ناامید و مأیوس می‌شوند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که تحقق عملی اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر هر گونه بحران اقتصاد مصون می دارد، افزود: متأسفانه به دلیل وابستگی های شدید به نفت، اقتصاد کشورمان بسیار شکننده است.

 

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سیزدهم رجب و آغاز ایام اعتکاف با بیان اینکه اعتکاف یکی از عبادت های فردی اجتماعی است، گفت:‌ در اعتکاف افراد سه روز از دنیای مادی جدا می شوند و به صفای باطن می پردازند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این‌که اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است، بیان داشت: اعتکاف نوعی گریز از لذت گرایی و مهار حس خود محوری و بازگشت از قبله دنیا گرایان به سمت قبله هستی است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: حضور پرشور جوانان در برنامه اعتکاف مایه خرسندی و خوشحالی است و در عرصه تهاجم فرهنگی که دشمن با همه توان وارد شده، حضور جوانان در مراسم اعتکاف مغتنم است.

 

حجت الاسلام لائینی گفت: فرهنگ اعتکاف باید ترویج یافته و زمینه حضور جوانان در این مراسم عبادی افزایش یابد تا شاهد ثمردهی معنوی این عبادت در بعد فردی و اجتماعی باشیم./1317/202/ب1

ارسال نظرات