۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۳۲۵۸۸۳
امام جمعه بابل:

اعتکاف از رویش های انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به استقبال پرشور جوانان برای حضور در مراسم اعتکاف، گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه و جلوه های معنوی آن از جمله رویش های انقلاب اسلامی است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به استقبال گسترده مردمی از ثبت نام برای اعتکاف رجبیه، اظهار داشت: اعتکاف بعد از انقلاب احیا شد و خداوند به برکت انقلاب زمینه احیای این ها را فراهم کرد.

 

وی افزود: اعتکاف و جلوه های معنوی آن از جمله رویش های انقلاب است که شاهد استقبال گسترده جوانان در این مراسم معنوی هستیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که اعتکاف وابستگی انسان را به امور مادی و دنیایی کم می کند، تاکید کرد: اعتکاف یک آثار و ویژگی خاص خود را دارد که انسان را به سوی نور و معنویت سوق می دهد.

 

وی ادامه داد: یک دهه قبل تعدادی محدود از مساجد برای میزبانی از معتکفین وجود داشت اما امروز به صورت گسترده در سراسر کشور مساجد زیادی برای اعتکاف تدارک دیده شده است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به ریشه های قرآنی اعتکاف، تصریح کرد: خداوند متعال بعد از بنای کعبه توسط حضرت ابراهیم و اسماعیل این مکان را برای عبادت و اعتکاف قرار داد تا بندگان خدا به دور از دغدغه های روزمره زندگی به عبادت خالصانه الهی مشغول شوند.

 

وی افزود: حقیقت اعتکاف بریدن از تعلقات مادی و زندگی دنیایی و نزدیک شدن به خداوند متعال و منور کردن خود به انوار معنویت است.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل با اشاره به مشکلات برخی از ستادهای اعتکاف مساجد بابل برای تامین هزینه های اعتکاف، اظهار داشت: برخی از معتکفین برای تأمین هزینه اعتکاف با مشکل مواجه هستند و نمی توانند منابع مالی مورد نیاز را تأمین کنند در این زمینه خوب است افرادی که توانایی مالی دارند به این افراد کمک کنند.

 

وی ادامه داد: برخی از افراد که به دلایلی امکان حضور در مراسم معنوی اعتکاف را ندارند، می توانند با تأمین هزینه مالی معتکفین، در ثواب و برکات این اعتکاف شریک شوند.

 

حجت الاسلام روحانی طهارت روح و جان را از دیگر برکات اعتکاف عنوان کرد و گفت: اعتکاف شستشو دهنده قلب و جان معنوی انسانها است و این سنت حسنه باید در جامعه گسترش یابد./1313/302/ب3

ارسال نظرات