۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۲۴۰۵۲
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی:

گروه های معارف در دانشگاه ها مظلوم واقع شده‌اند

حجت الاسلام خدیوی با اشاره به مشکلات گروه ها و کلاس های معارف در دانشگاه ها، گفت: گروه های معارف در دانشگاه ها مظلوم مانده و هزینه های آن در جای دیگر هزینه می شود.
حجت الاسلام خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام خدیوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی، عصر امروز در دیدار اساتید معارف و مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاهای استان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: گروه معارف وظیفه تدریس معارف اسلامی را در دانشگاه ها عهده دار است.

 

وی ابراز داشت: یکی از حرکت های مثبت فرهنگی حضور روحانیت در دانشگاه ها بود، در استان آذربایجان شرقی نیز 150 واحد دانشگاهی، آموزش عالی داریم که در این مجموعه ها ده دفتر نهاد نمایندگی رهبری وجود دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از این میزان 400 استاد گروه معارف اسلامی در استان دروس معارف را تدریس می کنند و 70 نفر از مدیران معارف دروس را تنظیم می کنند، برای هر دانشجویی در هر ترم حداقل یک درس معارف وجود دارد.

 

وی راهبرد نهاد رهبری را تقویت گروه های معارف اسلامی در دانشگاه ها دانست و اذعان داشت: یک شبکه ای عظیمی روزانه در دانشگاه ها معارف اهل بیت (ع) را تدریس می کنند و این روند تدریس معارف اسلامی در تمام دانشگاه ها به حرکت افتاده است.

 

حجت الاسلام خدیوی افزود: دانشگاه ها در جذب هیئت علمی گروه های معارف تنگ نظری دارند و در پذیرش اساتید گرو های کم کاری کرده و هزینه های آن را سعی دارند در جاهای دیگر خرج کنند و اساتید گروه های معارف در اولویت نمی باشند.

 

وی اذعان داشت: حتی در برخی دانشگاه ها رئیس دانشگاه ها هزینه های اندک فرهنگی را در جاهای دیگر هزینه می کنند که به عبارت رهبری که فرمودند فرهنگ مظلوم است، این میزان هزینه ها را نیز در جای دیگر به کار می گیرند.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان عدم جذب هیأت علمی در گروه های معارف را عمده مشکلات گروه معارف دانست و ابراز داشت: تعداد دانشجویان در کلاس های گروه معارف بسیار است، این کلا س ها شباهت به همایش دارند.

 

وی اختلاط پسران و دختران را دیگر مشکل کلاس های معارف خواند و ادامه داد: عدم تجهیزات مناسب در کلاس ها دیگر مشکلات در گروه های معارف و کلاس های معارف است، اساتید با حداقل حق التدریس به تدریس می پردازند./202/854/ب1

ارسال نظرات