۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۳۴۱
مسؤول حوزه های علمیه تکاب:

عده ای تحت تأثیر جریانات خارج از کشور در دامان سکولاریسم قرار گرفته اند

مسؤول حوزه های علمیه تکاب گفت: عدم آشنایی کافی با مکتب فلسفی تشیع و تأثیرپذیری از جریانات خارج از کشور، عده ای را در دامان سکولاریسم قرار داده است.
امام جمعه تکاب

 حجت الاسلام عبدالله محمدی،امام جمعه تکاب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به خطر نفوذ جریان سکولار در حوزه علمیه، اظهار داشت: آن گونه که بحث جریان های سکولاریسم در فضای دانشگاهی مطرح است، در حوزه وجود ندارد.


وی با اشاره به اینکه اصل مکتب جدایی دین از سیاست منشأ دانشگاهی دارد، گفت: مطرح کردن جریان سکولاریسم در حوزه به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن برخی با آموزه های غرب است.


حجت الاسلام محمدی افزود: عدم آشنایی کافی با مکتب فلسفی تشیع و قرار گرفتن تحت تأثیر جریانات خارج از کشور، عده ای را در دامان سکولاریسم قرار داده است.


وی اظهار داشت: حوزه ها نه تنها بحث مبارزه با امپریالیسم و ارباب سلطه و جهاد در راه خدا را نفی نمی کنند، بلکه گزینه هایی پیش روی جوانان می گذارند تا با مکتب سکولاریسم مقابله کنند.


مسؤول حوزه های علمیه تکاب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای حوزه باید انقلابی بماند، تصریح کرد: نباید بحث آسایش و رفاه مادی عده ای از حوزویان را در مسیری قرار دهد که از ارزش های انقلاب عدول کرده و سستی و راحت طلبی درحوزه ها سیطره یابد.


حجت الاسلام محمدی با اشاره به القاء دشمن از طرح مباحثی همچون حکومت آخوندی، گفت: دشمن با طرح این مسأله درصدد است بزرگان شیعه و فقهای دین را که دنباله روی مسیر ولایت فقیه و ائمه  اطهار(ع) هستند، تضعیف کند.


وی با بیان اینکه تشکیل دهنده حکومت، علما هستند، اظهار داشت: به برکت وجود فقها و علما، دست دشمنان از استعمار قطع شده و در بسیاری از کشورهای اسلامی انقلاب هایی بزرگ بر علیه استکبار و استعمار رخ داده است.


امام جمعه تکاب ابراز داشت: البته در طول تاریخ، برخی از علمای درباری با حکام فاسد همکاری می کردند که اینگونه آخوندهای درباری از مکتب تشیع نبودند و امثال انگشت شماری همچون قاضی شریح مصداقی از این آخوندها هستند./936/302/ب2

ارسال نظرات