۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۲۷۲۲۹
ربیعی:

نیازمند تولید پیام و محتوای اثرگذار قرآنی در رسانه ها هستیم

مسؤول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: امروز بسیار نیازمند تولید پیام و محتوای اثر گذار در عرصه های مختلف رسانه هستیم و وظیفه رسانه های قرآنی در این زمینه مهم و خطیر است.
ربیعی

به گزارش خبرگزاری رسا،  دومین نشست تخصصی قرآن و رسانه با حضور حسن ربیعی مدیرکل ریاست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این مسابقات، محمدزاده مدیر رادیو قرآن و حسین ساری از مدیران رسانه ملی در حاشیه پنجمین روز برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست حسن ربیعی با بیان اینکه رسانه های که به تبلیغ و ترویج قرآن می پردازند بعد از انقلاب اسلامی به موفقیت های زیادی دست یافته اند گفت: وجود رسانه های قوی و اثر گذار قرآنی در حوزه های دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی حاکی از این است که این رسانه ها پیشرفت بسیار خوبی در حوزه رسانه و قرآن بعد از انقلاب اسلامی داشته اند.

 

وی تصریح کرد: امروز در یک شرایط هجمه و آفندی از برنامه ها و توطئه هایی که توسط دستگاه های تبلیغاتی خارج از مرز ها عرضه می شود مواجه هستیم که در حوزه مجازی و دیداری با کیفیت و جذابیت بالا دراذهان مردم رسوخ می کند و به شدت هجمه فرهنگی دشمن را شاهد هستیم.

 

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه در چنین فضایی مهمترین رکن برای رسانه های داخلی به ویژه رسانه های قرآنی تولید پیام و محتوای جذاب، اثرگذارو مفید برای مخاطبان است گفت: قرآن برای تمام مردم نازل شده و تنها مخاطب قرآن افراد و قشر خاصی از جامعه نیست لذا پیام های که ما به عنوان رسانه از قرآن ارائه می دهیم نیز باید برای همه مردم باشد و نیاز های آنان را درنظر بگیرد.

 

ربیعی بیان داشت امروز به شدت نیازمند تولید پیام و محتوای جذاب و اثر گذار در حوزه های مختلف به ویژه اخبار و رسانه های قرآنی هستیم که بتواند پدافندی مقابل آفند و هجمه دشمنان باشد و بر رفتار فردی و اجتماعی مردم اثر بگذارد.

 

سخنگوی سازمان اوقاف همچنین به ظرفیت بالای مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان یک فرصت برای احیای فرهنگ قرآن در جامعه تأکید کرد و افزود: مسابقات بین المللی قرآن کریم فرصتی در کشور ایجاد می کند که موضوع قرآن را در بستر این فعالیت قرآنی در نزد مردم بازخوانی واحیا کنیم.

 

بنابر این باید از زیبایی ها و جذابیت های که این گونه برنامه های قرآنی دارد استفاده کنیم./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات