۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۱۶۰۷
استاد حوزه علمیه:

معرفت حقیقی نسبت به دین سبب حفظ دین‌داران در آخرالزمان می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: در آخرالزمان حفظ دین کاری بسیار مشکل خواهد بود مگر برای کسانی که نسبت به حقیقت دین شناخت و معرفت کسب کرده باشند و از گناهان پرهیز کنند.
میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید میرباقری استاد حوزه علمیه امروز صبح پیش از مراسم دعای ندبه که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: اگر ما در هیمن ایام سال مظلومی در اقصی نقاط عالم را به‌صورت مالی، نظامی یا رسانه‌ای یاری کنیم هرگونه یاری‌کردن آنها سبب می‌شود خداوند ما را بر دشمنان خود یاری کند.

 

وی با اشاره به این موضوع که امروز در جهان هستی بالاترین مظلوم و مؤمن در عالم هستی امام عصر (عج) است، عنوان کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند: اگر شما مظلومی را یاری کنید خداوند شما را بر دشمنان غلبه داده و هنگام عبور از پل صراط شما را یاری می‌کند تا قدم‌هایتان نلغزد.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: مصداق یاری امام زمان (عج) در گناه نکردن، نماز اول وقت خواندن، امربه‌معروف و نهی از منکر کردن و دعا برای ظهور و فرج ایشان است، بنابراین تلاش کنیم همواره در زندگی خود یاد امام زمان (عج) باشیم، با دعا و اعمال نیک سبب یاری او و درنهایت کسب رضایت و خشنودی ایشان شویم.

 

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به دوران غیبت، اظهار داشت: از سخت‌ترین گرفتاری‌های عصر غیبت گرفتاری نگهداری دین، ایمان و اعتقادات است، بر اساس روایات در آخرالزمان دین‌داران چشم‌انتظار ظهور همچون سربازی است که درراه خدا به خون خود غلتیده باشد.

 

وی بیان داشت: همچنین در روایات آمده است که طولانی شدن غیبت سبب شک و تردید بسیاری خواهد شد طوری که بسیاری از شیعیان در آن امتحان نمره خوبی نخواهند آورد، به‌این‌علت گفته می‌شود که وقتی قائم قیام می‌کند بسیاری او را فراموش کردند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: در عصر غیبت آن‌قدر کار دشوار می‌شود که ممکن است شخص در عرض یک ساعت دچار تزلزل و عدم ثبات در اعتقادات خود شود، به همین دلیل ائمه معصومین (ع) به شیعیان سفارش کردند که در عصر غیبت تقوا و تمسک به دین داشته باشید و ترک گناه را فراموش نکنید.

 

حجت‌الاسلام میرباقری ضمن توصیه به حاضران مبنی بر اینکه محکم اعتقادات دینی خود را گرفته و مراقب آن باشید، گفت: شما فردای قیامت با دین خودتان محاسبه می‌شوید بنابراین با چشم و هم‌چشمی دیگران دین‌داری نکنید.

 

وی با اشاره به اینکه دین جوهر، جواهر و طلا است، ابراز کرد: زمانی انسان ارزش دین را می‌فهمد که نسبت به آن شناخت و معرفت داشته باشد، همچنین برای یاری حضرت صاحب‌الزمان (عج) و از یاری ایشان باید شخص ابتدا شناخت و معرفت نسبت به دین پیدا کند، امیرمومنان علی (ع) در توصیف یاران امام زمان (عج) می‌فرمایند: دیدگان آنها به آیات نازل‌شده قرآن جلا داده‌شده و اهل تلاوت و تدبر در قرآن هستند./202/807/ب1

ارسال نظرات