۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۶۸۶
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رمضان ماه سازنده جان و سوزنده گناهان است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رمضان ماه آموزش و پرورش و سازنده جان و سوزنده گناهان است، گفت: باید از این فرصت معنوی حداکثر استفاده را برای تربیت اعتقادی فردی و اجتماعی داشته باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امشب در جمع مردم و نمازگزاران بجنوردی، با اشاره به جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان موعد سازندگی جان و سوزندگی گناهان است.

 

وی با بیان اینکه کلمه رمضان به معنای سوزاندن ریشه‌های گناهان است، افزود: به همین دلیل باید قدر این ماه را دانسته و با استفاده از آن خود را از همه گناهان، پلیدی‌ها و زشتی‌ها دور سازیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای آموزش و پرورش و تربیت اعتقادی فردی و اجتماعی است، اضافه کرد: باید همه ما برای بهره‌گیری بیشتر از برکات و فیوضات این ماه تلاش کنیم زیرا ماه رمضان، ماه میهمانی خداوند و فرصت ذی‌قیمتی برای خودسازی و تقرب الهی بیشتر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تهذیب نفس است، خاطرنشان کرد: این ماه سرشار از خیر و برکت بوده و در آن درهای رحمت و مغفرت الهی بیش از سایر ایام گشوده است.

 

وی با بیان اینکه در این ماه بندگان به سفره کرم الهی دعوت شده‌اند، افزود: این ماه فرصت مناسبی برای توبه و بازگشت به سوی خداوند و مشمول بخشش الهی واقع شدن است از این رو باید برای بهره‌گیری معنوی حداکثری از این ماه تلاش کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید در ماه این بابرکت روح و روان خود را صیقل دهیم، اظهار کرد: خداوند در شب اول ماه مبارک رمضان با نظر رحمت به انسان نگاه می‌کند و کسی که مورد نگاه رحمت الهی قرار گیرد از عذاب جهنم در امان خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در ماه رمضان فرشتگان شب و روز برای مؤمنان روزه‌دار دعا و طلب مغفرت می‌کنند، اضافه کرد: در طرف مقابل مؤمنان باید تلاش کنند در این ماه نیات خود را خالص کرده و هر قدمی که برمی‌دارند برای جلب رضای الهی باشد زیرا یکی از دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان، خالص شدن نیت‌ها است.

 

وی با قرائت حدیث تقوا از رسول گرامی اسلام، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث فرموده خداوند در ماه رمضان پنج مورد به امت من عطا کرده که این پنج چیز تنها مختص امت من است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام خداوند در شب نخست ماه رمضان نگاه رحمت ویژه خود را به بندگان عطا می‌کند و به همین دلیل نیز تمام احوال، سکنات و رفتار فرد روزه‌دار برای او ثواب اخروی دارد.

 

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) در این حدیث می‌فرماید خداوند در این ماه به بهشت خطاب کرده که خود را برای استراحت روزه‌داران آماده کند، همچنین رسول گرامی اسلام در این حدیث گفته که خداوند در شب پایانی ماه رمضان به همه روزه‌داران پاداش ویژه‌ای عطا می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر گسترش انفاق در جامعه اسلامی، اظهار کرد: باید با استفاده از فرصت ماه رمضان برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ انفاق در جامعه استفاده کنیم چرا که استفاده از برکات این ماه مبارک منجر به سعادت‌مندی ما می‌شود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به جایگاه انفاق در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: انفاق در تعالیم اسلامی جایگاه رفیعی دارد به همین دلیل باید نیکوکاران و خیران در راه کسب رضایت الهی انفاق کنند و در این میان ماه رمضان فرصت ویژه‌ای برای انجام این عمل خیر اسلامی است./202/9314/ب1

ارسال نظرات