۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۳۲۳۴۸
استاد دانشگاه:

صفت رحمانیت خداوند دربرگیرنده مؤمن و کافر است

استاد دانشگاه با اشاره به تواب بودن خداوند و استقبال شدید از توبه کنندگان، رحمانیت خداوند را دربرگیرنده انسان های مؤمن و کافر برشمرد.
رحمت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شمسیان حمادی، استاد دانشگاه با حضور در برنامه «لیالی رمضان» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به ویژگی های اولیاء خدا در کلام امیرمؤمنان(ع) همچون نگاه باطنی به دنیا و زندگی دنیوی، گفت: اولیاء خدا به باطن و محتوای مسائل و قضایا دقت دارند، در حالی که انسان های ظاهربین به ظاهر و زندگی دنیوی مشغول هستند.

 

این استاد دانشگاه، اهتمام به آخرت و قیامت، دوری از هوای نفس، دوری از لذایذ دنیوی، مال و اولاد را از دیگر ویژگی های اولیاء خداوند در سخنان امام علی(ع) برشمرد و افزود: باید از ماه مبارک رمضان بهترین بهره را برده و با نیت و دلی پاک خواسته های خود را از خداوند بخواهیم.

 

حمادی در ادامه سخنان خود ماه مبارک رمضان را پل ورود به بهشت و تقویت کننده اراده انسان ها دانست و تصریح کرد: وجوب روزه در اسلام و دیگر ادیان الهی با توجه به آیه های قرآنی برای تقوامداری است و تقوا همان عمل به واجبات و دوری از محرمات الهی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ناامیدی گناهکاران از رحمت الهی و اینکه در اثر چنین تفکری از روزه داری در ماه مبارک رمضان خودداری می ورزند، اظهار داشت: یأس و ناامیدی اینگونه افراد از گناهانشان شدیدتر و بدتر است، در حالی که رحمت الهی چه بسا آنها را فراگیرد و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای زدودن و محو گناهان خواهد بود.

 

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به تواب بودن خداوند و استقبال شدید از توبه کنندگان، خاطرنشان کرد: صفت «رحمان» خداوند همه انسان ها از مؤمن و کافر را دربرمی گیرد در حالی که صفت «رحیم» اختصاص به مؤمنان دارد و همه انسان ها حتی گناهکاران هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید شوند./9456/203/ب2

ارسال نظرات