۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۳۳۴۳۸
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

سیمای ثروتمندترین و سرمایه‌دارترین انسان‌های روی زمین

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قرآن کریم سیمای ثروتمندترین و سرمایه دارترین انسان‌های روی زمین را ترسیم کرده است، گفت: قرآن کریم انسان قناعت پیشه و قانع را ثروتمند ترین و سرمایه دارترین انسان روی زمین عنوان می کند.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)، ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه خداوند اسراف را دوست ندارد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که من نعمت‌های زیادی برای بندگان خلق کردم و بندگان می‌توانند از این نعمات بخورند و بیاشامند ولی اجازه اسراف ندارند.

 

وی با بیان اینکه اسراف از زمره گناهان کبیره بوده و انسان اسراف کار در درازمدت دچار فقر و از بین رفتن برکت در رزق و مال خود می شود، تصریح کرد: خداوند به صراحت می‌فرماید که اسراف کاران را دوست ندراد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که نعمات روزی زمین تمام نشدنی است به همین دلیل می‌گویند که انسان آزاد است که هر طور که می‌خواهد از نعمات الهی استفاده کند، ادامه داد: برخلاف تصور این گروه باید گفت که نعمات الهی در روی زمین زیاد نیستند و انسان نباید به خود فکر کند بلکه باید آیندگان را هم در نظر بگیرد به همین دلیل اجازه اسراف ندارد به‌خصوص در مواردی مانند آب شیرین و انرژی‌هایی مانند نفت که زهاران سال برای بازتولید آن‌ها در روی زمین فرصت لازم است.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه قرآن کریم ثروتمندترین و سرمایه دارترین انسان‌های روی زمین را انسان‌های قانع و قناعت پیشه می‌داند، افزود: انسان قناعت پیشه همیشه خداوند را به خاطر نعمت‌هایی که به او داده است شاکر بوده و کمتر از نداشته های خود شکایت کرده و سعی می‌کند نهایت استفاده و بهره مندی را از نعمات الهی داشته و آن‌ها را اسراف نکند.

 

وی با تأکید بر اینکه امام علی (ع) یکی از خصلت‌های انسان‌ها متقی و تقوا پیشه را قناعت عنوان می کنند، تصریح کرد: قناعت زندگی را در کام انسان شیرین کرده و موجب آرامش خاطر انسان می شود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در زندگی خود بسیار قناعت پیشه بوده و همواره از اسراف پرهیز می کنند، ادامه داد: زندگی ساده رهبر معظم انقلاب گویای این مسأله است.

 

وی افزود: همچنین امام خمینی(ره) تا آخر عمر خود در یک خانه‌ اجاره ای زندگی می‌کردند و هرگز حاضر نشدند از پول بیت المال برای خود خانه‌ای خریداری کنند.

 

حجت الاسلام فاطمی یادآور شد: روزی امام خمینی(ره) از نوه خود خواستند که یک لیوان آب به دست ایشان بدهند که نوه ایشان برای امام (ره) آب آورد، امام خمینی(ره) تا نصفه از لیوان آب خوردند و بعد از آب خوردن روی لیوان آب یک پارچه انداختند که نوه امام از این کار ایشان تعجب کرد که امام گفتند «دور ریختن آب اسراف است به همین دلیل روی آن پارچه انداختم تا چیزی داخل لیوان نرود و بار دیگر که تشنه شدم از لیوان آب بخورم و اینکه بدان که خداوند انسان‌های اسراف کار را دوست ندارد.»/۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات