۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۳۴۸۶۱
امام جمعه موقت كاشان:

ادعیه گنجينه هاي فرهنگي هستند

امام جمعه موقت شهرستان كاشان از دعا به عنوان يكي از گنجينه هاي فرهنگي و مردمي نام برد و گفت: تمامي دعاها گنجينه تربيت، اخلاق، عرفان، تعليم و بيان سبك زندگي براي ما مسلمانان است.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا، در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، ظهر امروز در مسجد آيت الله رضوي كاشان، يكي از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي از مردم ايران را سبك زندگي، آن هم از سبك زندگي اسلامي، ديني و قرآني اعلام كرد و گفت: تمامي دعاها گنجينه تربيت، اخلاق، عرفان، تعليم و بيان سبك زندگي براي ما مسلمانان است.

 

وي تاكيد كرد: آنچه دعاها به ما آموزش مي دهد سبك زندگي است تا ما به عنوان يك انسان و شيعه اهل بيت(ع) و به عنوان يك عبد خدا، چه نوع زندگي و چگونه زندگي كردن را آموزش ببينيم.

 

امام جمعه موقت شهرستان كاشان با اشاره به اينكه آموزش سبك زندگي يكي از مسائلي است كه دعاها به ما آموزش مي دهند، گفت: دعاي ‹‹اللهم ادخل علی اهل القبور السرور›› يكي از دعاهاي مستحبي است كه هروز بعد از نماز خوانده مي شود.

 

به گفته وي، دعاي ‹‹اللهم ادخل علی اهل القبور السرور›› از جمله دعاهايي است كه چه نوع سبك زندگي داشتن را آموزش مي دهد.  

 

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: اگر به دعاي ‹‹اللهم ادخل علی اهل القبور السرور›› دقت كنيد متوجه خواهيد شد، در اين مجموعه تعداد 14 دعا وجود دارد كه از اين تعداد دعا 10 دعا براي ديگران و 4 دعاي شخصي است.

 

امام جمعه موقت كاشان در ادامه به آثار منفي گناهان نيز اشاره كرد و تأكيد كرد: براساس برخي از آيات قرآن، يكي از آثار و دستاوردهاي گناه، نزول بلا و عذاب الهي است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار خطرنشان كرد: خداوند فرمايد، ‹‹ما أصابكم من مصيبة فبما كسبت أيديكم ويعفو عن كثير›› به اين معني كه هر مصيبتي به شما مي رسد نتيجه اعمالي است كه انجام مي دهيد، اگر اعمال صالح باشد خير كثير و اگر گناه باشد بلا و عذاب الهي را به دنبال خواهد داشت، اما در ادامه مي فرمايد، خدا خيلي از گناهان و عذاب ها را هم مي بخشد.

 

وي با اشاره به اينكه انسان با اولين گناهي كه انجام دهد مستحق عذاب الهي مي شود، گفت: گناه به معناي مخالفت با خدا است و مخالفت با خدا گناه كبيره محسوب مي شود و مستحق عذاب الهي است.

 

امام جمعه موقت كاشان همچنين به معناي گناهان كبيره و صغيره نيز اشاره كرد و ادامه داد: وقتي گناهان را در كنار يكديگر و با هم در ترازوي سنجش قرار مي دهيم متوجه مي شويم برخي از گناهان سنگين تر از برخي ديگر است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: در مقابل خدا ايستادن و با خدا مخالفت كردن از گناهان كبيره است، از اين رو وقتي آن را با گناهان ديگر كه انسان نسبت به هم نوع خود انجام مي دهد مورد سنجش قرار دهيم، گناه مخالفت با خدا سنگين تر است و از گناهان كبيره است، اما برخي علما معتقد هستند در چنين مواقعي گناه كبيره و صغيره ندارد، همه گناهان كبيره است./202/1307/ب1

ارسال نظرات