۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۳۵۰۴۶
استاد حوزه علمیه سیرجان:

گناه نکردن اختصاص به ماه مبارک رمضان ندارد

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که مردم در تمام سال خدا را در نظر بگیرند، گفت: مردم فکر نکنند که فقط در ماه مبارک رمضان نباید گناه کرد، بلکه انسان باید همیشه در زندگی خود خدا را در نظر داشته تا گناهی را مرتکب نشود.
گناه

حجت الاسلام محمد علی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با آخرین شب قدر گفت: لفظ قدر لفظی مشکل بوده که ما مردم به راحتی معنای آن را نمی فهمیم و درک نمی کنیم.

 

وی افزود: اندازگیری معنایی بوده که از روایات برای قدر فهمیده می شود که خداوند در این شب ها اعمال انسان را مورد بررسی قرار می دهد که افراد در زندگی خود چه قدر بندگی خدا را انجام داده اند.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که شب قدر به آمدن فرشتگان به زمین معروف است، اظهار داشت: پیامبر اکرم در خوابی که دیده بود در آخرالزمان میمون هایی بالای منبر می روند که افراد بنی امیه هستند، خداوند برای تسلی خاطر پیامبر تصمیم گرفت که شب قدر را نام گزاری کند که عبادت کردن در آن ثواب هزار سال را داشته باشد.

 

وی ابراز داشت: شب های قدر مکمل یکدیگر بوده که در شب نوزدهم اعمال انسان امضا و شب بیست و یکم اعمال در نزد خدا که در شب بیست و سوم پرونده اعمال به اجرا در می آید.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که شب قدر انسان باید بیدار باشد، بیان داشت: مردم از عمر خود در شب های قدر با عبادت کردن خدا استفاده کنند و بدانند شاید سال دیگر زنده نباشند تا اعمال شب های قدر را انجام دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین فرصت برای جوانان این است که از جوانی خود برای بندگی کردن خدا استفاده کنند تا بتوانند آخرت خوبی را برای خود درست کنند.

 

حجت الاسلام مظفری با توجه به این که ماه رمضان ماه خودسازی است، اظهار داشت: اصل شب های قدر این است که انسان در چنین شب هایی بیدار باشد همچون حضرت زهرا با بچه های خود که این شب ها با بیدار ماندن عبادت می کردند.

 

وی بیان داشت: توبه و استغفار از بهترین کارهایی بوده که مردم از خدا بخواهند تا اگر گناهی را مرتکب شده اند خدا به خاطر رحمان بودنش آن را ببخشد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که مردم در تمام سال خدا را در نظر بگیرند، اظهار داشت: مردم فکر نکنند که فقط در ماه مبارک رمضان نباید گناه کرد، بلکه انسان باید همیشه در زندگی خود خدا را در نظر داشته تا گناهی را مرتکب نشود.

 

وی در پایان گفت: از خداوند در شب های قدر بخواهیم که توفیق کار های خوب را به ما عنایت کند تا بتوانیم دنیا را یک مزرعه خوبی برای آخرت قرار دهیم./9707/202/ب3

ارسال نظرات