۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۳۶۴۱۹
رییس تبلیغات اسلامی بیرجند:

مراسم وداع با ماه رمضان در مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با بیان اینکه این شهرستان تعداد ۶۰ مسجد داشته که در ماه رمضان در بیشتر مساجد برنامه‌های قرآنی برگزار شد گفت: امروز مراسم وداع با ماه رمضان در مساجد بیرجند برگزار می‌شود.
1

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال هم مانند سال‌های دیگر در ماه مبارک رمضان مراسم قرآن‌خوانی در مساجد و مجالس خانوادگی رونق زیادی داشت.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن‌خوانی همراه با قرآن‌دانی برای مردم و مسلمانان فخر است افزود: خوشبختانه طبق آمار خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان بیرجند برگزاری جلسات و محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند گفت: جلسات محوری قرآن امسال در دو مسجد امام حسین(ع) و امام صادق(ع) و هیئت محبان بیرجند برگزار شد که در این راستا از محل‌های برگزاری محافل قرآنی سرکشی و ارزیابی به عمل آمد.

لطفی با بیان اینکه مردم روزه‌دار شهرستان بیرجند و استان خراسان جنوبی با وجود اینکه امسال گرمترین روزها را پشت سر گذاشته اما از عشق و ارادت آنها به قرآن کاسته نشد و در جلسات قرآنی حضور یافتند افزود: امروز مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مساجدی که برنامه‌های قرآنی آنها تا قبل از افطار برگزار شده مراسم وداع با ماه رمضان را در هنگام نماز ظهر و مساجدی که بعد از افطار برنامه تفسیر قرآن را داشتند مراسم وداع با ماه رمضان امشب برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه برنامه محوری امشب ساعت 22 در هیئت محبان خداحافظی با ماه رمضان برگزار می‌شود گفت: تعداد 60 مسجد در شهرستان بیرجند وجود دارد که در بیشتر و یا تمام مساجد در این ماه برنامه قرآنی و در برخی مساجد تفسیر هم برگزار شد.

لطفی افزود: در ماه رمضان مبلغان دینی از قم و مبلغان بومی به مناطق مختلف روستایی اعزام و با مباحثی مانند صرفه‌جویی در مصرف انرژی، احیای زکات، ترویج سبک زندگی اسلامی، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه، تفسیر، صله رحم، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی‌بخشی به جامعه، افزایش جمعیت و غیره مطرح شد.

وی اظهار داشت: نماز عید فطر در مصلی المهدی بیرجند ساعت 7 صبح به امامت امام جمعه شهرستان بیرجند برگزار و از مردم تقاضا داریم برای حضور در این برنامه به مصلی المهدی مراجعه و از رفتن به مساجد برای نماز عید فطر خودداری کنند زیرا برنامه محوری در مصلی المهدی برگزار می‌شود./922/101/ب3

ارسال نظرات