۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۳۶۶۳۵
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی صرفا یک دشمنی زودگذر نیست/ مذاکره و سازش با آمریکا معنا و مفهومی ندارد

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با بیان این که آمریکایی ها مخالف تمدن نوین اسلامی هستند، گفت: دشمنی آمریکا در همین زمینه است از این رو مخالفت آمریکا با انقلاب اسلامی صرفا یک دشمنی زودگذر و مبتنی بر داد و ستد اقتصادی نیست بلکه یک دشمنی مبنایی به شمار می رود.
 ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که تصور حل مشکلات با آمریکا از طریق مذاکره غلط و باطل است، گفت: ماهیت دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه دشمنی با هویت اسلامی و انقلابی نظام است.

 

وی افزود: آمریکا دشمن استقلال، آزادی و حقیقت جمهوری اسلامی است، تجربه رفتار آمریکا نشان داده که با ذات انقلاب اسلامی مخالف است؛ رفتار آمریکایی ها همواره رفتار استکباری و از موضع قیمومیت و سرپرستی جهان است.

 

عضو جامعه مدرسین مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا می خواهد همه کشورهای جهان را تسلیم اراده خود کند، اظهار داشت: تا زمانی که کشوری تسلیم اراده آمریکا نشود و در نظم تعریف شده آمریکایی قرار نگیرد، به چشم دشمن به او نگاه می شود.

 

وی ادامه داد: مخالفت رژیم ایالت متحده با اسلام ناب محمدی یکی دیگر از مشکل های آمریکا با نظام جمهوری اسلامی است، دشمن تلاش می کند که اسلام حاکمیت پیدا نکند در حالی که جمهوری اسلامی به دنبال حاکمیت اسلام تمدن ساز، هویت بخش و اسلامی است که پیشرفت همه جانبه را برای مردم به ارمغان می آورد.

 

آیت الله کعبی در ادامه گفت وگو با رسا با بیان این که آمریکایی ها مخالف تمدن نوین اسلامی هستند، ابراز داشت: دشمنی آمریکا در همین زمینه است از این رو مخالفت آمریکا با انقلاب اسلامی صرفا یک دشمنی زودگذر و مبتنی بر داد و ستد اقتصادی نیست بلکه یک دشمنی مبنایی به شمار می رود.

 

وی عنوان کرد: مبنای انقلاب اسلامی که بر پایه تحقق استقلال، پیشرفت، آزادی، تمدن نوین اسلامی و تداوم حکومت مردمی است که آمریکایی ها با این مخالف هستند، حقیقت دشمنی آمریکا با نظام به جوهر، پایه و گفتمان انقلاب اسلامی باز می گردد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی همانند دشمنی مشرکان قریش با اسلام رسول الله(ص) است، در آن زمان کوتاه آمدن رسول الله در برابر مشرکان قریش تحول مبنایی به حساب می آمد که این اتفاق هرگز نمی افتاد و در نهایت منجر به فتح مکه و پیروزی رسول اکرم(ص) اسلام شد.

 

وی اضافه کرد: آمریکا شیطان و طاغوت بزرگ است که دنبال هیمنه بر کل جوامع بشری است، انقلاب اسلامی آمد که بر ضد استبداد، استعمار و استکبار این هیمنه و ظلم و ستم جهانی که در آمریکایی ها راه انداختند را بشکند و با این شیطان مبارزه کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد که قطعا مذاکره و سازش با دشمنی که دنبال نابودی و اضمحلال ملت ایران و انقلاب اسلامی است معنا و مفهومی ندارد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات