۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۹۸۰
در دیدار با مسؤول روابط بین الملل حوزه های علمیه؛

یکی از علمای سنی لبنان: با امام خمینی و امام خامنه‎ای عهد و پیمان بسته‎‏ایم

مسؤول روابط بین الملل حوزه‎های علمیه با علمای شیعه و سنی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار و گفت‎وگو کرد.
دیدار حجت الاسلام زمانی با علمای شیعه و سنی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه، حجت الاسلام محمد حسن زمانی مسؤول روابط بین الملل حوزه های علمیه که به لبنان سفر کرده است با علمای شیعه و سنی عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

حجت الاسلام حسان عبدالله رییس شورای اداری این تجمع عرض خوشامدگویی گفت: حجت الاسلام زمانی نقش مهمی در امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این تجمع با حوزه علمیه داشت که امیدواریم در آینده ای نزدیک اجرایی شود. حوزه علمیه قم نقش خوبی در تقریب مذاهب اسلامی دارد به گونه ای که علمای الازهر سوالات و شبهات فراوانی داشتند که مراجع تقلید قم به این سوالات پاسخ داده اند.

 

وی با اشاره به سفر جمعی از اعضای این تجمع به ایران و دیدار با شهروندان اهل تسنن افزود: تجربه تجمع علمای مسلمان نشان داد با اخلاص و ایمان به اسلام ناب محمدی و اهتمام به قضایای امت می توان در برابر خطرهای پیش رو جهان اسلام ایستاد. ما در این راه فداکاری فراوانی داشتیم که آخرین مورد آن نیز شهادت شیخ عبدالرزاق الاسمر و شیخ سعد الدین غیه از سوی گروه های تکفیری بود و جمعی از روحانیان نیز از مساجد خود اخراج شده اند.

 

با امام خامنه ای عهد و پیمان بسته ایم

 

شیخ احمد الزین از علمای اهل تسنن و رییس شورای امنای تجمع علمای مسلمان نیز تصریح کرد: ما در راه وحدت اسلامی گام برداشته و در این راه با امام خمینی(ره) و امام خامنه ای عهد و پیمان بسته ایم. ما پرچم اسلامی که نقش توحید و پایبندی به احکام شرعی قرآن بر آن نقشه بسته است را برافراشته و با پیروی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و صحابه بزرگوار از وحدت اسلامی دفاع می کنیم.

 

این عالم لبنانی با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید از رهبری واحد و کتاب الهی و هدایت نبوی برخوردار باشد، اظهار داشت: رابطه عمیق و محکم بین تجمع علمای مسلمان و حوزه علمیه قم و جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را اعلام کرده و بر اساس آن به سراسر جهان می رویم تا پرچمدار وحدت اسلامی تا رسیدن به قدس شریف باشیم.

 

خطر تکفیر در عصر حاضر به مراتب بیش از گذشته است

 

پس از آن نیز حجت الاسلام زمانی با تقدیر از فعالیت های تجمع علمای مسلمان گفت: این تجمع از موفق ترین تجمع های اسلامی در جهان به شمار می آید که در پرتو فعالیت شدید تکفیری ها به تقریب میان مسلمانان مشغول است.

 

وی ادامه داد: اندیشه تکفیر و کشتار میان برخی جریان های اسلامی از قرن های گذشته وجود داشت اما خطر گروه های تکفیری در عصر حاضر به مراتب بیشتر از گذشته است و در گذشته شاهد جنگی به این وسعت در میان امت اسلامی نبودیم.

 

مسؤول روابط بین الملل با اعلام آمادگی حوزه علمیه قم برای همکاری با همه احزاب و تجمع های اسلامی مخلص خاطرنشان ساخت: عملکرد تجمع علمای مسلمان بسیار خوب بوده است اما با فعال کردن دیپلماسی علمایی با هدف حضور رسانه ای علما در جهان و همچنین تدوین و انتشار تألیفات اسلامی می تواند تأثیر فراوانی داشته باشد./980/ب901/د

ارسال نظرات