۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۳۸۷۸۱

ثبت ۱۱۰ وقف جدید در ماه رمضان امسال

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت 110 وقف جدید طی ماه مبارک رمضان در سراسر کشور خبرداد و گفت : یکی از این موقوفات ، وقف قطعه زمینی به مساحت 15 هکتار و به ارزش یکصد میلیون تومان در رزن برای احداث دانشگاه مدیریت و حسابداری است که در نوع خود بی نظیر است.
ربیعی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه،حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح ضیافت الهی امسال در 2188 امامزاده کشور برگزار شد ، اظهارداشت : سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان ، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می کند که امسال این طرح ، در 2188 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با همکاری هیات امنا ، خادمان ، متولیان و جامعه قرآنی برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای امینانه نیات واقفان و ترویج سنت حسنه وقف در امامزادگان یکی از دیگر از اهداف اجرای این طرح است ، گفت : امسال در قالب اجرای این طرح  با مشاوره ها و کارهای تبلیغاتی که صورت گرفت 110 وقف جدید با نیات مختلف فرهنگی ، اجتماعی، قرآنی ، خدماتی و ... در کشور به ثبت رسید.

 

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه است که حتی پس از مرگ نیز خیرات و مبرات آن برای واقف ادامه دارد اظهار داشت:تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیازهای روز جامعه موجب توسعه و پیشرفت آن در جامعه می شود و در این راستا باید نیازهای روز جامعه را احصاء و واقفان را تشویق به وقف با توجه به نیازهای روزجامعه کرد.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اگر وقف در مسیر صحیح به جریان انداخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد توجه مکتب اسلام گسترش عدالت اجتماعی است که این موضوع می‌تواند با وقف میسر شود.

 

ربیعی در ادامه با اشاره به تعدادی از این موقوفات ثبت شده در ماه مبارک رمضان در کشور گفت : یکی از وقف های جدید زمینی است برای توسعه فضای مسجد در شهر راین استان کرمان توسط واقف خیراندیش" ماشاالله محمدی"  به ثبت رسید.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به همت این واقف گرانقدر، قطعه زمینی به مساحت 50 متر مربع برای توسعه و افزایش فضای مسجد حضرت ولی عصر(عج) درشهر راین وقف شد.

 

وقف منزل مسکونی در کیان برای احداث مسجد النبی (ص)

وی با اشاره به ثبت موقوفاتی جدید در استان چهارمحال و بختیاری گفت : زمینی به مساحت 500 متر به ارزش 75 میلیون تومان در روستای قلعه‌چه از توبع شهرستان لردگان به منظور احداث حسینیه وقف شد.

 

ربیعی از وقف یک ملک مسکونی در شهر کیان خبر داد و افزود: یک منزل مسکونی به مساحت 400 مترمربع به 400 میلیون تومان در جهت احداث مسجد النبی(ص) در شهر کیان وقف شد.

 

وقف زمینی برای احداث دانشگاه مدیریت و حسابداری در همدان

مدیر کل حوزه ریاست ،روابط عمومی وامور بین الملل سازمان اوقاف با اشاره به وقف یک قطعه زمین به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان رزن همدان اظهار داشت: واقف خیراندیش "حاج‌اکبر یعقوبی" در اقدامی خداپسندانه قطعه زمین خود را به مساحت 15 هکتار و به ارزش یکصد میلیون تومان در رزن برای احداث دانشگاه مدیریت و حسابداری وقف کرد.

 

ثبت چهار وقف جدید همزمان با شبهای قدر در خراسان جنوبی

وی با اشاره به وقف های جدید ثبت شده در شهرستان خوسف استان خراسان جنوبی افزود : واقف خیراندیش محمد ضابطی یک دانگ و نیم آب و اراضی  را با نیت عزاداری امام حسین(ع) در روستای کوشه قیس‎آباد به ارزش ۵۰ میلیون ریال وقف کرد.

 

ربیعی همچنین از وقف یک باب ساختمان در روستای سیوجان توسط واقف نیک‎اندیش رضا عبدالهی خبر داد و اظهار کرد:‎این موقوفه به ارزش ۹۰ میلیون ریال با نیت استفاده در آبدارخانه و سقاخانه سیوجان وقف شد.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد:‎ همچنین احمد نخعی یک قطعه زمین به متراژ ۷۷۰ متر مربع در روستای فدشک را برای توسعه امامزاده سید محمد به ارزش ۴۰ میلیون ریال را وقف کرد.

 

وی به چهارمین وقف اشاره و عنوان کرد:‎ یک قطعه زمین مزروعی به متراژ هزار متر مربع برای توسعه راه امامزاده سید محمد به ارزش ۶۰ میلیون ریال در روستای فدشک وقف شد.

 

وقف منزل مسکونی برای عزاداری فاطمیه در سیرجان

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از وقف منزل مسکونی به مساحت یک هزار متر مربع برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه در سیرجان خبر داد.

 

ربیعی با اشاره به ثبت وقف جدید اظهار کرد: توسط خیر نیکوکار سیرجانی یک هزار متر مربع از یک منزل مسکونی به ارزش یک  میلیارد و 500 میلیون ریال وقف شد.

 

وقف انجیرستان با نیت افطاری و پذیرایی از روزه داران در استهبان

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از وقف یک قطعه انجیرستان به ارزش 500 میلیون ریال در شهرستان استهبان خبر داد و افزود:واقفان خیر اندیش "حسین و محمدرضا هژبر" با وقف قسمتی از چهار و چهارپنجم دانگ مشاع خود از ششدانگ انجیرستان، نام خود را در زمره واقفان نیک اندیش استان فارس در ماه مبارک رمضان به ثبت رساندند.

 

وی با بیان اینکه این وقف شامل 20 اصله درخت انجیر است، خاطر نشان کرد: این وقف با نیت افطاری و پذیرایی از روزه داران در ماه مبارک رمضان به ثبت رسید.

 

وقف قرآنی در جاجرم

ربیعی ادامه داد: وقف جدید قرآنی به ارزش 600 میلیون ریال با نیت توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان جاجرم به ثبت رسیده است.

 

وی افزود:در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان بانوی خیر اندیش "معصومه آجودانی" یک باب منزل مسکونی با اثاثیه کامل  به مساحت 95 متر مربع  و با ارزش تقریبی 600 میلیون ریال را جهت توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان جاجرم وقف کرد./1325/د101/س

 

ارسال نظرات