۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۸۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

سنت حسنه وقف سبب فقرزدایی اجتماعی و فرهنگی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه سنت حسنه وقف سبب فقر زدایی اجتماعی و فرهنگی می شود، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با نهادینه ساختن فرهنگ حسنه وقف جمعی در بیشتر حوزه ها از جمله عمرانی، پزشکی و فرهنگی حضور مستمر دارد.
مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید باقر حسینی مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بعد از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در کانون امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: مهمترین رویکرد مدیریت جدید دستگاه انقلابی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی احیای حقوق موقوفات و به روز رسانی اجاره بهای املاک موقوفه است.

 

نهادینه ساختن فرهنگ حسنه وقف جمعی

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه سنت حسنه وقف سبب فقر زدایی اجتماعی و فرهنگی می شود، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با نهادینه ساختن فرهنگ حسنه وقف جمعی در بیشتر حوزه ها از جمله عمرانی، پزشکی و فرهنگی حضور مستمر دارد.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه با تودیع و معارفه و با تغییر مدیریت اوقاف استان مرکزی، سیاست‌های اوقاف تغییری نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: امروز بنده به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تمام تلاش خود را در راستای تداوم اقدامات مثبت مدیریت سابق خواهد کرد.

 

سنت حسنه وقف سبب رشد و بالندگی جامعه اسلامی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای است که هیچ زمانی از بین نمی رود و اثرات و برکات آن ماندگار خواهد بود، بیان داشت: سنت حسنه وقف سبب رشد و بالندگی جامعه اسلامی می شود و در راستای محقق شدن این مهم مردم و مسؤولان باید در مسیر احیا و ترویج فرهنگ وقف گام بردارند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه باید سعی کرد تا حق و حقوق مردم پایمال نشود، تصریح کرد: با تعاملی که در استان خواهیم داشت با استفاده از راهبری مسؤولان در راستای احقاق حق و اجرای امینانه نیات گام‌های خوبی مانند قبل برخواهیم داشت. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: ما با تمام امکان و ظرفیت از موقوفات دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم فشار برخی از عوامل سودجو به سرانجام برسد.

 

وقف از دیدگاه اهل بیت از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان اینکه وقف از دیدگاه اهل بیت(ع) از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است و پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و دیگر ائمه معصوم(ع) خود از جمله نخستین واقفان صدر اسلام و مبلغان این سنت حسنه به شمار می روند، گفت: یکی از اهداف ما این است که اولویت‌های سازمان را عملی کنیم و بقاع متبرکه را به مراکز فرهنگی تبدیل کنیم. 

 

شایان ذکر است، در ادامه این آئین حجت الاسلام سید باقر حسینی به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی معرفی و از حجت الاسلام آیت الله عباسیان نیز تقدیر شد.


گفتنی است، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن رسیدگی به موقوفات، تولیت 260 بقعه متبرکه در نقاط مختلف این استان را نیز بر عهده دارد./202/842/ب1

ارسال نظرات