۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۴۲۷۶۵
آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد؛

مقابله با کنسرتهای لهو و لعب در دستور کار مسؤولان قرار گیرد

امام جمعه تبریز گفت: اگر کنسرتهایی که در سراسر کشور برگزاری می شود جنبه لهو و لعب داشته باشند مطمئنا و بدون هیچ مانعی باید لغو شوند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی و خبرنگاران با تأکید بر حفظ فرهنگ دینی در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ دینی و صیانت از ارزشهای اسلامی در جامعه اسلامی ایران یک امر حیاتی و مهم است.

وی با بیان اینکه اگر کنسرتهایی که در سراسر کشور برگزاری می شود جنبه لهو و لعب داشته باشند مطمئنا و بدون هیچ مانعی باید لغو شوند، تصریح کرد: چرا که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی و توجه آن به ارزش های دینی با با این گونه موارد همسانی و نظر موافق ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کنسرت‌هایی که امروز در کشور برگزار می شود مسائلی همچون اختلاط زن و مرد و کارهای غیر شرعی اتفاق می افتد، ابراز داشت: این مسائل در کشور اسلامی غیر قابل تحمل است و باید با این موارد بخورد قانونی شود.

وی با تأکید بر لغو این کنسرتها توسط دستگاه های ذی ربط همچون شورای فرهنگ عمومی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه ، افزود: برگزاری کنسرتهایی که موسیقی آنها طبق نظر و فتوای مقام معظم رهبری جنبه لهو و لهب ندارد هیچ مانعی ندارد و مردم می توانند در آن حضور پیدا کنند زیرا از نظر شرعی هیچ اشکالی بر آنها وارد نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی تاکید کرد: به طور حتم با توجه به شرایطی که این شهرها دارند جایز نیست که برخی از کنسرتها در این مراکز مذهبی صورت گیرد زیرا بافت مردمی و شرایطی که در این شهرها حاکم است با دیگر نقاط کشورمان متفاوت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که طبق آداب شرع و اسلام برگزاری کنسرت و هر گونه مراسمی که با غنا همراه است در مساجد امکان پذیر نیست برگزاری  کنسرتها و تورهایی که با موسیقی همراه هستند در شهرهای مذهبی شرایط خاصی را دارد که مسؤولان فرهنگی ما باید آن را مدنظر قرار دهند.

آیت الله شبستری تاکید کرد: درشهرهای مذهبی بدون شک برگزاری کنسرتها باید با نظر مسؤولان صورت گیرد زیرا فضایی که بر این شهرها حاکم است جنبه مذهبی داشته از این رو برگزاری کنسرتهایی که بدون شک جنبه لهو و لعب داشته باشد در این شهرها جایز نبوده و مسؤولان ما نباید اجازه دهند که این موضوع در این شهرها صورت گیرد./854/202/ب3

ارسال نظرات