۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۳۰۰۲

فعالیت 120 کتابخانه سیار کانون پرورش فکری در کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت 120 کتابخانه سیار و 53 کتابخانه پستی این نهاد در کشور خبرداد.
علیرضا حاجیان

به گزارش خبرگزاری  رسا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا حاجیان‌زاده، در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در میزگرد توسعه مشارکت با ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری، از طرح افزایش 150 مرکز عرضه محصولات این نهاد در هر سال خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها 104 مرکز عرضه محصولات فرهنگی در کشور وجود دارد و طبق برنامه سالانه 150 مرکز به این میزان افزوده خواهد شد تا در یک برنامه پنج ساله، تمام مناطق کشور امکان دسترسی به محصولات کانون را داشته باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری با بیان اینکه این نهاد فرهنگی نهادی وابسته به وزارت آموزش و پرورش کشور است که کار آن طراحی برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، اظهار کرد: کانون مراکزی تحت عنوان مراکز فرهنگی هنری دارد که محل ارتباط ما با دانش‌آموزان است. این مراکز فعال و مجهز به کتابخانه و کارگاه‌های فرهنگی و هنری برای فعالیت‌های ادبی و هنری دانش‌آموزان هستند.

وی دیگر فعالیت کانون را مراکز سیار روستایی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 120 کتابخانه سیار در کشور مشغول فعالیتند که به همراه مربی به مناطق دورافتاده مراجعه می‌کنند و در کنار این‌ها 53 کتابخانه پستی هم در کشور فعال است که به تمام نقاط کشور کتاب ارسال می‌کند. همچنین گاهی بچه‌ها نگارش‌هایی هم دارند که برای ما ارسال می‌کنند و ما سعی می‌کنیم آنها را چاپ کنیم. برای استفاده کودکان معلول و کم‌توان نیز 20 مرکز به تازگی شروع به کار کرده است که این طرح نیز در حال افزایش است و همه این فعالیت‌ها در راستای توسعه عدالت آموزشی و فرهنگی در کشور است.

حاجیان‌زاده تأسیس مراکز تخصصی برای دانش‌آموزان سطوح بالای تحصیلی، برگزاری جشنواره‌های متنوع ادبی و هنری در طول سال، حضور در مجامع بین‌المللی مانند کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی را نیز از فعالیت‌های دیگر این کانون دانست و گفت: در کانون هفت زبان زنده دنیا نیز تدریس می‌شود که هم اکنون 237 مرکز آموزش تخصصی زبان در سراسر کشور فعال است و می‌توان کار آموزش زبان را با مربی‌های استاندارد و مورد تأیید کانون در تمامی مدارس کشور انجام داد و امیدواریم آموزش و پرورش نیز در این زمینه‌ها همکاری خود با کانون را ادامه دهد./998/د102/ق

ارسال نظرات